Jag orkar snart inte mer, vi går under! =(
Jag vet inte mer vad jag ska göra.
Min sambo och jag får försörjningsstöd från kommunen sen en tid tillbaka.
Min sambo har vissa psykiska problem som gör att han mår så dåligt att han inte orkar vara bland folk, han klarar inte av att jobba. ändå får han inte den hjälpen från psyk som han behöver. och trots att han förklarat sin situation för både soc och dom på psyk så vägrar dom sjukskriva honom.
Dessutom kan han inte ta hand om våra tre barn själv för att dom är överaktiva och han klarar helt enkelt inte av det. Så det finns ingen möjlighet för mig att jobba eller plugga som jag verkligen vill göra.
Våran minsta är 10 månader. Dagis kommer vi bara få ha för dem alla sen 15h/v .
Det är under den tiden jag kommer ha möjlighet att plugga/jobba. Vilket inte är någonting =(
Jag kommer inte att få mer tid eftersom min sambo kommer att gå hemma, och det inte går att få honom sjukskriven. Jag vet inte vad jag ska göra, han är självmordsbenägen och dom vet på psyk att han inte vill leva mer =( Varför hjälper dom honom inte??
Sen till de största problemet nu, vi har inga pengar kvar. Man får inte direkt stora summor att leva av från socialen. Min sambo har skulder som vi betalar av varje månad. Sen har jag tidigare konton hos Ellos, Halens, Ikea o något mer ställe som jag också betalar av varje månad. Vi har internet och boxer.
Allt detta skaffade vi innan dessa problemen uppstog, så inga påhopp om det tack!
Hade aldrig skaffat något av det om jag hade vetat detta =(
Jag har också försökt att få säga upp mina abonnemang men det är omöjligt innan tiden för kontrakten gått ut =(
Det enda vi har hemma i kylskåpet är en halv syltburk, senap, buljong, och lite smör.
I frysen är det helt tomt. Det vi har kvar att äta är två tekakor, och ett halvt paket spaghetti. Jag har lite havregryn som blir gröt till lillgrabben. Men det är allt vi har.
Jag har ätit en smörgås idag, utan någonting på. Det som finns sparar jag till barnen.
Det är viktigast att inte dom är hungriga.
Deras mat är spaghetti och ett glas vatten tills vi får pengar.
Jag vet inte vad jag ska göra. Vi har inget av värde att sälja heller.
Jag har försökt få använda underkläder sålda, men nej inget napp alls.Jag gör vad som helst snart för pengar så vi kan handla mat =(
När barnbidraget kommer in så dras alla våra räkningar och skulder, så vi får pengar mellan den 25e och den 30e. Det är såhär varje månad, och jag vet inte längre vad jag ska göra.
Har funderat på att gå till affären och stoppa mat innanför kläderna, för att barnen ska få äta sig mätta.
Och när maten tar slut nu så kommer jag göra det.
Snälla ni, ge mig tips på hur jag snabbt kan tjäna ihop en liten slant så ja kan handla mat till mina barn! =(