Inlägg från: Mölndalstjej 83 |Visa alla inlägg
  • Mölndalstjej 83

Barnmorskeprogrammet i Göteborg till hösten -11

Hej! Jag har också kommit in Är så lycklig just nu!
    Jag undrar när skolan börjar för jag har lovat att jobba hela aug....

• Mölndalstjej 83

Då kommer vi gå i samma klass Jag var inte alls säker på att jag skulle komma in, jag skulle till och med börja på ett nytt jobb i sept.,. Men jag fick tjänstledigt i alla fall som tur var.
    1 sept passar bra för mig även om jag längtar och vill börja nu på en gång!

• Mölndalstjej 83

Jag har varit ssk i 5 år och arbetat på medicinavd. och medicinmott. Två barn har jag fått under den tiden också så jag har varit f-ledig en del.  Min minsta är bara 1.5 år så det kommer bli en hektisk period tror jag med studier och småbarnsliv... Har ni barn? I så fall hur gamla?

• Mölndalstjej 83
    näbben skrev 2011-07-16 22:39:54 följande:
    Hmmm, det hade jag inte sett tidigare. Någon gång under v. 34-35 verkar det ju börja i alla fall :)
    Galet glad är jag och fortfarande svårt att förstå :)

Jag blev färdig våren -04. Fick Vilda i Augusti så jag hann inte jobba så mycket då. Började jobba Jan. -06 på Mölndals sjukhus på geriatriken och har blivit kvar sedan dess. Mycket av bekvämlighetsskäl gissar jag ;) Det är skönt att vara den som vet hur saker funkar.
    Har kännt att jag har jobbat med fel sida livet ett tag nu. Fick Max Aug. -07 så då var jag borta i 9 månader.

Vilket sjukhus jobbar du på?
    Såg ditt svar efter jag skrivit...
    Jag jobbar på Östra, men känner några som jobbar på geriatriken Mölndal.  Känns skönt med en "nystart" i yrkeslivet tycker jag
  • Mölndalstjej 83

:) Vet inte vilket nr, men ortopedigeriatrik jobbade den ena på, hon heter Maria och har nyss slutat. Där jobbar även min granne Katarina :) Sen på en annan geriatrik avd jobbar min kompis Anna som nyss fått barn. Någon du känner? :)

• Mölndalstjej 83

hihi. Japp Katarina stämmer och Maria den långa rödkrulliga :)  Hon och jag läste ssk ihop. Världen är liten!

• Mölndalstjej 83
    näbben skrev 2011-07-16 23:20:12 följande:
    Kul! Jag och Katarina har jobbat ihop en kort period. Hon trivdes inte vår vår dysfunktionella avdelning :/
    Maria känner jag inte mer än att jag har lånat en del läkemedel av hennes avdelning och tyckte att hennes hår är fantastiskt (tycker hon antagligen inte själv ;) ) och på så sätt lade märke till namnet :)
    Maria och Katarina har ju jobbat tillsammans då.

Som sagt, världen är bra liten :)

Har Maria lite längre ljust hår och har ett barn sedan tidigare? Skrev fel i tidigare inlägg. Skrev ju Maria två gånger...
    menar du anna? Hon har en flicka sedan tidigare och nu en liten flicka för en månad sen ungefär....ganska kort med ljust hår. Bor i Lerum.  Jobbar ni på samma avd?
  • Mölndalstjej 83

nej inte så illa.
    Har du sökt tidigare till bm utb?

• Mölndalstjej 83

Jag sökte för 3 år sedan och för 2 år sedan men kom inte in någonstans.  Blev faktiskt jätteförvånad över att jag kom in, jag går in på studera.nu lite då och då för att dubbelkolla så att jag inte läst fel ;)
    Ja just praktiken hoppas man ju få hyffsat nära. Men det är först i termin 2 som det blir praktik som jag förstod det. Halva terminen mvc och halva fl. Gud va kul det ska bli! :)

Termin 1 tror jag är ganska tuff med  högt tempo. Sen D- uppsatsen som man gör genom hela utlbildningen, det känns lite tungt men det gäller nog bara att hitta ett riktigt roligt ämne.

• Mölndalstjej 83

Bra ämne!
    Jag måste fundera på detta ett tag.  Ska gå och lägga mig nu, men diskuterar gärna mer en annan dag. Vi kanske till och med skulle kunna träffas några från klassen innan skolstart?

Svar på tråden Barnmorskeprogrammet i Göteborg till hösten -11