Barnmorskeprogrammet i Göteborg till hösten -11
Hej! Jag har också kommit in Är så lycklig just nu!
Jag undrar när skolan börjar för jag har lovat att jobba hela aug....
Hej! Jag har också kommit in Är så lycklig just nu!
Jag undrar när skolan börjar för jag har lovat att jobba hela aug....
Då kommer vi gå i samma klass Jag var inte alls säker på att jag skulle komma in, jag skulle till och med börja på ett nytt jobb i sept.,. Men jag fick tjänstledigt i alla fall som tur var.
1 sept passar bra för mig även om jag längtar och vill börja nu på en gång!
Jag har varit ssk i 5 år och arbetat på medicinavd. och medicinmott. Två barn har jag fått under den tiden också så jag har varit f-ledig en del. Min minsta är bara 1.5 år så det kommer bli en hektisk period tror jag med studier och småbarnsliv... Har ni barn? I så fall hur gamla?
:) Vet inte vilket nr, men ortopedigeriatrik jobbade den ena på, hon heter Maria och har nyss slutat. Där jobbar även min granne Katarina :) Sen på en annan geriatrik avd jobbar min kompis Anna som nyss fått barn. Någon du känner? :)
hihi. Japp Katarina stämmer och Maria den långa rödkrulliga :) Hon och jag läste ssk ihop. Världen är liten!
nej inte så illa.
Har du sökt tidigare till bm utb?
Jag sökte för 3 år sedan och för 2 år sedan men kom inte in någonstans. Blev faktiskt jätteförvånad över att jag kom in, jag går in på studera.nu lite då och då för att dubbelkolla så att jag inte läst fel ;)
Ja just praktiken hoppas man ju få hyffsat nära. Men det är först i termin 2 som det blir praktik som jag förstod det. Halva terminen mvc och halva fl. Gud va kul det ska bli! :)
Termin 1 tror jag är ganska tuff med högt tempo. Sen D- uppsatsen som man gör genom hela utlbildningen, det känns lite tungt men det gäller nog bara att hitta ett riktigt roligt ämne.
Bra ämne!
Jag måste fundera på detta ett tag. Ska gå och lägga mig nu, men diskuterar gärna mer en annan dag. Vi kanske till och med skulle kunna träffas några från klassen innan skolstart?