Inlägg från: Barajaghär |Visa alla inlägg
  • Barajaghär

Barnmorskeprogrammet i Göteborg till hösten -11

Här är en till som ska gå i gbg! Jag hoppas att terminen börjar den 1 sept (slutar mitt jobb den 31:e Aug..). Det ska bli så kul att få läsa något man verkligen är intresserad av

• Barajaghär

Oj, va ni hunnit skriva Får väl sammanfatta lite jag har mest jobbat i hemsjukvården (där jobbar jag nu också). Jag trivs med jobbet men har nog alltid viljat läsa vidare till bm, men har viljat känna mig "säker" som ssk innan o sedan har ju föräldrarledighet kommit i mellan... Sen fick jag mig ett ryck i höstas o läste in hp för att öka chanserna men trodde aldrig det skulle räcka! Jag har två barn födda -06 och -08.. Haha, jag tror också första terminen blir tuff! MIn man ska ha en utb. i Sthlm 2 månader, så det blir jag o barnen själva på vardagarna då.. Det var inte dåligt att redan ha en ide om vad uppsatsen ska handla om, så längt har inte jag funderat än Låter trevligt med en träff innan skolan börjar!

• Barajaghär
    M a m m a A skrev 2011-07-17 14:26:36 följande:
    Mölndalstjej; Vet inte hur antagning fungerar i Gbg, är det inte lika? I Sthlm behöver du inte arbetat ett år innan som ssk. Du lottas in från den grupp/kvot du tillhör. Dessa är uppdelade från 0-2 år, 2-4 år, 4-6 år - verksamma år som ssk. Hoppas du förstod!
    Grattis! Jag trodde det var lika var i landet man sökte Läskigt att lottas in, att man inte kan göra något åt situationen .. Jag såg att det var väldigt högt på hp för att komma in i sthlm så jag är glad att jag inte bodde där
    Mölndalstjej 83 skrev 2011-07-17 13:31:28 följande:
    Ja det blir något nytt att kombinera studier med familjelivet, men det ska nog gå bra. Man får hoppas att barnen håller sig hyffsat friska och somnar tidigt på kvällarna,i tentaperioderna i alla fall

Läste ni till ssk i göteborg? Jag gjorde inte det så jag kommer inte veta vart jag ska ta vägen i början
    Haha, ja jag hoppas att dom håller sig friska Jag läste till ssk i gbg så jag hoppas jag har lite koll men
    det var ifs mer än 4 år sedan så jag jag hittar nog mest till uvudbyggnaden och biblioteket Var läste du någonstans?
  • Barajaghär

Hej! Jag är kvar här Är tyvärr inte inne så ofta o nu har det blivit ännu mindre när alla andra har semester och man själv måste jobba mer Jag skulle kunna den 17:e + 18:e fast lite senare på em + kväll (jobbar på dagen). 

Jag tycker det känns helt sjukt att börja skolan igen (fast på ett positivt sätt...)! Tycker att det ska bli så roligt och kan inte riktigt förstå som mölnldalstjej beskrivet att om ett halvår kanske man är med och få hjälpa till att förlösa! Har ni funderat på var ni vill jobba sedan? Jag tycker det är jätte svårt när man får frågan o inte har någon direkt inblick i själva yrket..

• Barajaghär
    näbben skrev 2011-08-10 10:42:18 följande:
    Jag pratade med min chef i slutet på förra veckan och då såg allt ang. min tjänstledighet helt nattsvart ut. Så jag har verkligen ställt in mig på att jobba natt under tiden som jag pluggade under första terminen. Idag ringde hon till mig och sade att hon hade pratat med HR avdelningen som rekommenderade dem att tillmötesgå min önskan om tjänstledighet då det tydligen är en såpass brist :)
    Så jag har fått tjänstledigt från och med första skoldagen! :) Arbetsmaknaden känns ju också väldigt bra :)
    Känns verklligen jätteskönt att enbart behöva tänka på en sak under hösten!
    Vad bra att det löste sig Jag hade tur då mitt vik går ut den 31/8 men jag fick ledigt dom dagarna det krockar med skolan. Ang. datum att träffas så kan jag båda. Om någon dag passar bättre för mig så skulle det isf vara den 18:e.. Den 17:e jobbar mannen och då finns det risk att han jobbar över o då kan det bli lite strul med förskolehämtning...
  • Barajaghär

Det passar mig bra (och perfekt att veta var jag ska gå av) Haha, ja det är full fart direkt! Du får bunkra upp med massa kaffe! Jag håller verkligen mina tummar att ingen av barnen kommer vara sjuka när mannen är bortrest första 2 månaderna... Annars brukar vi lösa det bra då han jobbar skift..

• Barajaghär

Hej på er! Hoppas båda kunde imorgon kl 19 Jag vet inte om jag får tillfälle att kolla internet imorgon men jag väntar vid ingången kl 19. Jag inboxar er mitt nr om det skulle vara något strul...

• Barajaghär

Tack för en trevlig fika! längtar tills på fred när allt börjar! Bara 4 dagar kvar att jobba.... Fick hem min "bibel" igår, kan dock inte säga att jag blev direk lugnare... Mtb Sara: Grattis! Då gjorde du som jag med poängen - 1 års intensivt pluggande Var har du jobbat innan?

• Barajaghär

Ledsen om mina inlägg kanske ser konstiga ut! Min ipad o jag har inte riktigt blivit kompisar än

Svar på tråden Barnmorskeprogrammet i Göteborg till hösten -11