Inlägg från: näbben |Visa alla inlägg
  • näbben

Barnmorskeprogrammet i Göteborg till hösten -11

Haha! Ja, jag menar Anna :D Det vill sig tydligen inte med att skriva Anna.

Men jag tror inte att jag tänker på samma Anna. Känns som om denna Anna borde ha fått tidigare än för ca en månad sedan. Nåja, två av tre är inte så illa :)

• näbben

Jag kom in i Borås för två år sedan men tackade nej. Kom på att praktiken inte skulle vara så kul att göra utanför Göteborg och med två barn så kändes det svårt. Nu tror jag kanske inte alla kan göra praktik i Göteborg heller men chansen nu är betydligt större.
    Förra året kom jag inte in. Har du sökt in tidigare?

• näbben

Ja, första terminen blir tuff oavsett. Jag kommer att jobba en del nätter då jag fick ett vik. på natten istället för att jobba dag och de har ett helsike att hitta nattpersonal. Men det får lösa sig. Jag har ev. redan ett uppslag på D-uppsats. "Om man kan påverka hur mycket lustgas som används genom närvaro av personl i rummet". Dels för att tänka på miljön men då får man också med omvårdnade. Vad tycks?

Jag måste erkänna att jag blev så orolig att jag hade tryckt fel någonstans att jag gick in och skickade iväg mitt "ja" en gång extra ;)

• näbben
    Momalicious skrev 2011-07-17 00:03:05 följande:
    Åh, jag är inte ens i närheten av att komma in (ska läsa till ssk först) men oj vad jag suktar! Stort grattis!
    Tack! Och lycka till med ssk-utbildningen!
  • näbben
    Mölndalstjej 83 skrev 2011-07-17 00:08:12 följande:
    Bra ämne!
    Jag måste fundera på detta ett tag.  Ska gå och lägga mig nu, men diskuterar gärna mer en annan dag. Vi kanske till och med skulle kunna träffas några från klassen innan skolstart?
    Det hade varit jätteroligt att träffas! Så mycket nervositet man skulle kunna bota :)
    Natti natti!
  • näbben

Vilket märkligt antagningssystem Förvånad ni har i Sthlm!!! Och väldigt konstigt att man inte har samma antagningssystem i hela landet...

Allt jag hoppas är att jag får tjänstledigt. Är det någon som har koll på hur länge de kan skuta på en tjänstledighet för studier?

• näbben

Lustigt att de inte har ett och samma system över hela Sveige. Borde ju vara enklare tycker man.

Jag pratade med min chef i måndags och hon mumlade något om att det var många som sökt vub från avdelningen och att de inte visste hur många som kommit in ännu. Hon visste inte heller hur många de kunde tänkas släppa. Jag tror att det bästa är om jag ställer in mig på att jobba natt och plugga samtidigt. :/
    Kommer att bli jättetufft misstänker jag men det får ju bara gå liksom. Känns inte som om jag har så mycket att välja på just nu.

• näbben

Mölndalstjej: Tycker ofta att det är så att man är tröttare efter en semestertripp än man var innan :)

Vi har haft mycket barn på besök nu under ett antal dagar och det har både varit roligt och jobbigt. Mestadels roligt dock :)

Jag vill absolut ses innan vi börjar.
    * Den 1/8 är jag bortrest.
    * Den 12/8 är vi ev. barnlediga. Inte helt säkert ännu men det känns som om jag inte skall boka upp den dagen i första hand.
    * 16+17+18/8 har jag inget inplanerat och det borde funka någon av dagarna. Måste försöka tajma det med sambon bara :)

Såg förresten att det hade kommit ny info om när det börjar. Det verkar vara spikat till den 29/8 nu. Spännande! Det var någon som hade pluggat i göteborg innan eller? Jag har inte det så jag kommer inte att hitta i början :/ Bara en sådan sak kan göra mig nervös :)

• näbben

Jag pratade med min chef i slutet på förra veckan och då såg allt ang. min tjänstledighet helt nattsvart ut. Så jag har verkligen ställt in mig på att jobba natt under tiden som jag pluggade under första terminen. Idag ringde hon till mig och sade att hon hade pratat med HR avdelningen som rekommenderade dem att tillmötesgå min önskan om tjänstledighet då det tydligen är en såpass brist :)
    Så jag har fått tjänstledigt från och med första skoldagen! :) Arbetsmaknaden känns ju också väldigt bra :)
    Känns verklligen jätteskönt att enbart behöva tänka på en sak under hösten!

• näbben

Posten kom nu och papper från GU :) Vi börjar den 29/8 och har föreläsning fram till 16.oo :-O Ingen mjukstart precis ;)

• näbben

Oupps! Hade inte läst riktigt ordentligt... Börjar ju på fredagen. Hmmm, undras om jag slipper min sista jobbhelg då eller om man skall vara shysst? Tål att tänkas på

• näbben

Hej!

Det börjar verkligen bli hög tid att bestämma en dag om vi skall hinna träffas innan. Jag kan fortfanade både dagarna så länge det är tänkt på kvällstid. Är det någon som har fått planer för någon av dagarna som hellre önskar sig någon av dagarna hellre än den andra?

• näbben

Hej!

Jag kommer. Kanske att jag kan bli lite sen men jag kommer :) Skall bli jätteroligt att se två av dem som man skall tillbringa 1½ år tillsamman med!

Svar på tråden Barnmorskeprogrammet i Göteborg till hösten -11