Världskrig mellan syskon
Nu är det inte mig det här gäller utan en kompis till mig. Hon har två barn, X som är 8 och Y som är 5. Plus en till i magen.
X och Y är riktiga yrväder som far fram som tornados, de har alltid varit sådana även när de låg i magen, särskilt X som flaxade runt så mycket att min kompis nästan trodde att h*n skulle sparka sönder något inuti henne.
Dessa två syskon råkar ofta i luven på varandra. Det är oftast för att X börjar bli rastlös och går då på sitt syskon och börjar tjafas med denna och retas osv för att få igång något. Det har eskalerat senaste perioden då X börjat få behovet av att varje dag umgås med kompisar och det är ju långt ifrån alla kan umgås när det är sommarlov, föräldrarna har semester och de reser bort och har annat inplanerat. Så nu hinner min kompis knappt stänga av sommarlovsmorgon på tvn innan X sätter igång och triggar sitt syskon och slagsmål och vrål och skrik är igång.
Är det någon som har något bra tips på vad min kompis kan göra för att få lite lugn i huset?
Har du haft barn som varit som X och Y och som kommit på en bra metod som fungerat för att lugna ner barnen? Man har utrett X för om h*n har någon form av bokstavskombo men det har h*n inte, utan det är som om ungen har myror i hela kroppen ändå.
Det är inte så att min kompis är särskilt slapp i barnens uppfostran heller. Barnen vet att nej betyder nej osv osv osv.