• Månson82

Syskon som delar rum..Tips!!

Jag har en pojk- 08 och en tjej -11 och det är meningen att dom ska dela rum om några månader, hur har ni gjort för att få ihop allt i rummet?
    Skulle va kul med tips och gärna bilder.. =)

Tack i förhand!!

• Svar på tråden Syskon som delar rum..Tips!!
  • Dieselmom
    Vila skrev 2011-07-20 22:47:00 följande:
    Nu ligger det bilder i mitt galleri. Jag förstår att du inte förstår, det är lite svårt att förklara Detta var innan vi satte dit draperi på dotterns sida. Skivorna är klädda med tyg.
    Ok, har kollat nu =) är det en säng eller är det 2 sängar som ni har "satt ihop"?
  • Vila
    Dieselmom skrev 2011-07-21 10:16:08 följande:
    Ok, har kollat nu =) är det en säng eller är det 2 sängar som ni har "satt ihop"?
    Det är en vanlig våningssäng som man också kan dela på så att det kan bli två fristående.
  • Gabriella83

Mina pojkar på 3 år och 6 år har fått gemensamt rum.Vi har burit ner allt i källaren som känns överflödigt..Just nu delar de faktiskt en extrabred säng,vilket funkar bra,men jag ska köpa den här våningssängen på Ikea som man kan dela till 2 sängar..så nu har de,en tripp-trapp-hylla från ikea,en billy-bokhylla från ikea,en stor ärvd leksakslåda i korg,en liten barnbyrå,en garderob...så småningom tänkte jag mig ett skrivbord med lampa,till äldste sonen när han börjar första klass nästa höst..

• Strumpan08

Slänger in en till fråga, vid vilken ålder kan ett barn börja sova överst i en våningssäng?

Jag har en dotter som snart är 3 och en dotter som är 1 år som kommer få dela rum, till en början med spjälsäng / växasäng, men sen vill vi byta till våningssäng för att spara lite golvutrymme.

Strumpan ♥ 081209 ~ Myran ♥ 101007
  • Dieselmom
    Strumpan08 skrev 2011-10-28 11:22:38 följande:

Slänger in en till fråga, vid vilken ålder kan ett barn börja sova överst i en våningssäng?

Jag har en dotter som snart är 3 och en dotter som är 1 år som kommer få dela rum, till en början med spjälsäng / växasäng, men sen vill vi byta till våningssäng för att spara lite golvutrymme.

Vår kille var 3½ när han började...funkade kanon =)
  • Jempajenny
    Strumpan08 skrev 2011-10-28 11:22:38 följande:

Vi har precis köpt en KURA loftsäng som vi på sikt kommer att ha som våningssäng till våra små troll. Storasyster ligger redan där uppe och hon är 3 år och 2 månader. Hon har inga som helst problem att ta sig upp och ner i sängen på egen hand och det är rejäla, höga kanter - dessutom har hon det där "tältet" över som ytterligare hindrar att hon faller ur. 
  • Strumpan08
    Jempajenny skrev 2011-10-28 20:46:04 följande:
    Vi har precis köpt en KURA loftsäng som vi på sikt kommer att ha som våningssäng till våra små troll. Storasyster ligger redan där uppe och hon är 3 år och 2 månader. Hon har inga som helst problem att ta sig upp och ner i sängen på egen hand och det är rejäla, höga kanter - dessutom har hon det där "tältet" över som ytterligare hindrar att hon faller ur. 

Tack för svaret! Då är vi snart där, hon fyller 3 i december. Har tittat på KURA på ikea, men hur fungerar den som våningssäng menar du? En madrass på golvet under sängen? Eller bygger du ihop två på något sätt?
  • Strumpan08

Puffar lite.

• TessJH

Våra barn delar rum. Snart 5 år och snart 1 år.

Än så länge har lillan spjälsäng och storebror har en loftsäng. Storebror är väldgt skeptisk mot att lillan ska vara där och leka, men att sova går bra. Kämpar stort sett varje dag med att få ha henne där och leka... =/
    (Lite svårt oxå med hans små leksaker som hon gärna stoppar i munnen.) Men det blir väl bättre med tiden.
    Om vi bor kvar här när lillan får "stor" säng blir det våningssäng.

Vad har ni i rummen? Förvaring, hyllor?

.:: Meja 101209 ::. www.blindfold.blogg.se
  • Tångräkan

Våra barn som idag är 2 år & 8 månader samt 14 månader har delat rum sedan lilltjejen var 7,5 månad och det har gått superbra! Stora tjejen har en växasäng och lilltjejen spjälsäng ännu. Men vi tänkte byta till växasäng för henne också efter jul och se om det funkar.

I deras rum går möblerna i vitt, sen mycket färg. Dom har sina sängar på varsin sida om fönstret sen har de en expedit hylla från Ikea som är fyra fack på bredden och två på höjden. I de fyra nedersta facken har de lådor med lego, brio tågbana, docksaker och annat småplock. Sen har de ett litet bord och två små stolar samt ikeas lekkök. Framför hyllan med alla leksaker har de en sån lekmatta, ni vet en sån man pusslar ihop med siffror på? Lite mjukt och skönt att sitta och leka på. I rummet finns också två fasta garderober där de har sina kläder.

• Shitzu

Mina barn,  2 och 3 år delar ett rum på 10-12kvm. 
    Jag tyckte "delar rum" lät trångt och negativt innan vi flytta in i den här lgh.
    Men nu tycker jag det är ett stort rum för dem :) men ja, de har inte så mycket möbler, utan mer leksaker.

En vanlig barnsäng och en spjälsäng. Stora lådor under sängen. En tom garderob inne i väggen, där barnen får leka och gömma sig :) Ett litet barnbord, en lekspis, mattor, flera tavlor ganska högt upp. En vägghyllan högt upp med fina saker som de inte får leka med, tex foton. 
    Ja och massor med leksaker. Detta är bra yta för deras lek :)
    Tänker bara köpa en byrå kanske och stoppa leksaker i  

Svar på tråden Syskon som delar rum..Tips!!