Inlägg från: Helle333 |Visa alla inlägg
  • Helle333

Lär barnen att de inte alltid kan få som de vill!

MrsTM skrev 2011-07-15 13:33:46 följande:
    Tog mig för pannan igår när jag läste Göteborgs-posten. En pappa som var skitsur på Liseberg för att hans femåring inte fick bli sminkad som Jokern i Batman. Men kära nån, självklart hänvisar parken till upphovsrätten... Personalen frågade om han ville bli sminkad som Lisebergskaninen istället och det tackade familjen ja till. Pappan säger till GP: "När han tittade sig i spegeln efteråt blev han jätteledsen för att ahn inte såg ut som Jokern".

Jag blir så trött! Parken har inte gjort något fel! Lär barnen att man får inte alltid som man vill här i livet, ju förr de lär sig detta desto bättre. Får man alltid som man vill när man är vuxen? NEJ, varför ska man då låta barnen tro att det är så det går till här i världen? I detta fallet skulle familjen givetvis struntat i sminkningen helt och köpt glass istället eller vad fan som helst istället.
    Jag förstår vad du menar. Samtidigt blir jag lite trött på copyrighten. Med andra ord kan de sätta dit folk som klär ut sig till Jokern på en maskerad om det räcker med att man sminkar sig tillräckligt lik honom. Vad ska det då inte räknas som för övertramp om man dessutom lyckas hitta kläder som stämmer väldigt bra överrens med kläderna i filmen?
    Men det är absolut något man SKA lära sina barn, att man får inte alltid som man vill. Det kommer mitt barn få lära sig.
Svar på tråden Lär barnen att de inte alltid kan få som de vill!