Inlägg från: CallGirl |Visa alla inlägg
  • CallGirl

Lär barnen att de inte alltid kan få som de vill!

Nu var ju inte fokus i artikeln på att barnet inte fick som han ville utan att jakten på copyright går så långt att Liseberg inte vill riskera att bli stämda

• CallGirl

Och ett tillägg; barn måste också få bli ledsna när det inte blir som de tänkt sig.

• CallGirl
    MrsTM skrev 2011-07-15 13:49:42 följande:
    Men poängen är att pappan var så in i bänken upprörd att HAN kontaktade GP. Jag kan slå vad om att han hade struntat i att tipsa tidningen angående Lisebergs rädsla för att bli stämda om hans unge hade varit glad och nöjd!
    Det låter jag vara osagt, men jag tycker det är en bra sak att skriva om för vi lever i ett samhälle där copyright har fått allt större utrymme de senaste åren och då anser jag att det är viktigt att det diskuteras. För mig är det nämligen vansinne att man ska riskera stämning för en sådan sak.
  • CallGirl
    MrsTM skrev 2011-07-15 13:53:45 följande:
    Ja men det är väl klart att barn får bli ledsna? Som förälder har man till uppgift att trösta det besvikna barnet. Man har ingen rätt att hänga ut en hel nöjespark som om de var boven i dramat.
    Fast att barnet blev lesen var ju bara en parentes. Atrikelns budskap var något helt annat.
Svar på tråden Lär barnen att de inte alltid kan få som de vill!