• eviz08

Någon som varit i Furuvik?

Ni som har varit på parken i Furuvik kanske kan ge mig några kloka svar?
    Hur stor är parken? Jag har väldigt svårt att gå och föredrar små ställen där man inte måste gå runt så mycket utan där mannen kan lämna av mig på någon bänk och sedan gå runt med dottern, men jag vill ändå vara med om ni förstår?
    Finns det mycket sittplatser/bänkar och så i parken?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Någon som varit i Furuvik?
  • Karolina 047

litet är det inte direkt, men bänkar finns lite överallt. ska man se alla djuren krävs en del gående, även om det inte är lika långa sträckor som i många andra djurparker... 

• 89Mamma10o12

Ja precis finns många sittplatser och ställen att gå in på så om du inte har orken att gå med in överallt kan du ju sitta mittemellan, sen finns det ju även genvägar att ta på många ställen tex.

• Hillbillie

Vi har just varit där med barnen, och jag tycker att det är ett jättebra ställe! Det är visserligen ganska stort, men det finns gott om platser att sitta på både här och där. Större delen av parken är lummig och består av småvägar hit och dit, men vid tivoliavdelningen är det som ett större "torg" där man absolut kan sitta på en plats medan de övriga går runt, och man kan ändå ha lite koll.

Dessutom finns det ett trevligt vattenland precis innanför entrén, som ingår i avgiften...ifall det skulle bli varmt och svettigt. Det finns också skrindor att låna om man har grejer att släpa på.

• eviz08

Vi måste inte se alla djuren, dottern är bara 1.5 år så hon märker inte om vi hoppar över några :D Vi vill mest komma iväg på en liten minisemester och göra något, så det låter bra med en massa genvägar, då kan man anpassa lite själv hur långt man går beroende på hur ont jag har. Och bara jag kan sitta lite ibland så brukar det funka någon timme iallafall.
    Vet ni om det finns rullstol att låna?

Svar på tråden Någon som varit i Furuvik?