shine skrev 2011-08-15 14:45:41 följande:
Såg nu att jag skrev fel enhet, det ska vara 25 mcg.
50 mcg är för snabb höjning. Då stressar du kroppen. Man höjer max 25 mcg åt gången.
Hmm det har jag inte fått höra. Jag går hos Dr Wiklund, han är lite av en guru på området. Jag sa till honom att vi försökte bli gravida, han fortsatte pressa mitt TSH så jag låg strax innan 0. Jag blev gravid, har nu en kille på snart 5 månader :).
Min gissning är att ni höjt medicinen för snabbt.
Har dom några andra värden? Jag hade ett lågt blodvärde, ferritin. Det är tydligen vanligt bland oss. Jag käkade lite järntabletter och märkte skillnad i mitt välmående.
Sen är det jätteviktigt att INTE äta något som innehåller järn eller kalcium, två timmar innan och två timmar efter du tar tabletten. Annars verkar den inte. Men det kanske du vet redan ...
Hej igen, vilken läkarklinik jobbar din läkare...undrar om du har samma som jag?
Jo 50 mikrogram är en rejäl höjning...vet inte varför han ordinerade mig att göra så....det var ju inget jag själv hittade på...
Jaha det är alltså ok att ha runt 0? Konstigt....för alla fertilitetskliniker rekommenderar ju TSH 1...vem ska man tro på då??
Andra värden är också kollat...typ B12 och homocystein mm
Jodå jag tar tabletten typ 05 på morgonen..långt innan frukost...så det är inget problem...