Inlägg från: Anonym (STock) |Visa alla inlägg
  • Anonym (STock)

Löner SSK, vad har ni? (behöver hjälp!)

Anonym (mia) skrev 2011-07-27 16:22:51 följande:
    Fyra år som usk, hur räknas det tro?
    Det beror på arbetsgivaren: ev. inte alls, eller så får du nån hundring. Det är individuell lönesättning som råder *host-host* Men iaf på sjukhusen här i staden går det inte att förhandla om ingångslönen... Alla får samma, oavsett om de jobbat 30 år som usk eller ej. Usk och ssk är ju trots allt två helt olika yrken.
  • Anonym (STock)
    Anonym (mia) skrev 2011-07-27 16:57:54 följande:
    Vraför går det ej förhandla om det är individuell lönesättning?

Jo, men man tänker ju att man har vana av branschen, dvs patienter, omvårdnad, baskunskaper osv.... Det är ju inte lika stort glapp mellan usk och ssk som en byggnadsarbetare och ssk. Utan de är lite "släkt" kanske man kan säga (spekulerar fritt)....

Vissa gemensamma nämnare finns nog, men arbetsgivarna hittar väl alla skäl till att hålla nere...

Nåja, syrran är usk i botten, men tror ej det kommer påverka..suck...

Förresten, vad betalar sjukhusen i sthlm?          
    Det är bara individuell lönesättning på pappret Den sista jag hörde om fick 20.500kr, i år, på ett universitetssjukhus i Stockholm.

Det finns en del likheter mellan usk-ssk, men det finns väldigt många skillnader också. Skillnaderna är nog fler än likheterna.
  • Anonym (STock)
    emmsan86 skrev 2011-08-08 16:14:53 följande:
    Jag har varit klar i 2,5 år. Är nu vidareutbildad och tjänar 26800, blev erbjuden 24000 som vanlig syrra i sthlm. Men för nyfärdig skulle jag gissa runt 21000-2150 och lite mer om det är i sthlm.
    Du skriver att du tror att det är högre löner i Stockholm, vad baserar du det på?
  • Anonym (STock)
    emmsan86 skrev 2011-08-08 20:39:19 följande:
    Jag blev erbjuden 24000 i sthlm och 21800 i Sörmland med samma erfarenhet. På intervju i sthlm sa de att Stockholms löner ligger lite högre.
    Inom landstinget? Jaha, för det är inte den bilden jag har (då det gäller nyexade som söker jobb inom landstinget).
  • Anonym (STock)
    Anonym (mia) skrev 2011-08-08 20:56:36 följande:
    Hur mkt får man som nyexad i sthlm inom landstinget då?

Kan tänka mig att sjukhus är mer spännande för nyexade studenter så därför får de personal utan att behöva höja lönerna....men dålig stil av landstingen... 
    Det har jag redan skrivit i tråden: Känner en som fick 20.500kr. Japp, och sjukhusen har gått ihop och bildat lönekartell typ. Och avdelningar får inte konkurrera med varandra...
  • Anonym (STock)
    emmsan86 skrev 2011-08-08 22:03:41 följande:
    Ja, inom landstinget. jag blev erbjuden 24000 på KS i Solna.
    Som ingångslön som nyexad? Wow, grattis
  • Anonym (STock)
    Tindra 00 skrev 2011-08-08 22:07:27 följande:
    Har lönen något med åldern att göra? Dvs en nyutbildad som är 22 år och en som är 34 år, får de samma löneerbjudande?
    Nej, åldern ska inte spela roll. Varför skulle den det?
  • Anonym (STock)
    Anonym (mia) skrev 2011-08-08 22:13:49 följande:
    Därför att man har samlad arbetslivserfarenhet?
    Tror du arbetsgivare ser det så?
Svar på tråden Löner SSK, vad har ni? (behöver hjälp!)