underligt ex
Måste bara få skriva av mig lite. Vet inte hur jag ska angripa detta problem.
Det har med mitt ex och min sons pappa att göra. Ända sedan jag blev gravid (kanske en bit in i graviditeten) har det varit som att han varit "svartsjuk" på min relation till barnet. Han var inte så trevlig mot mig periodvis under graviditeten, fastän han måste förstått att det påverkade barnet. Det var hans förslag att vi skulle "skaffa" barn. även om ju jag ville det också. Men han ville väldigt gärna ha barn. Sen tror jag han var svartsjuk påä mig och barnets relation när barnet fötts, att jag fick vara nära barnet när jag ammade. Delvis detta gjorde att det fungerade dåligt att amma, jag blev ju spänd och barnet också då ju.
Nu har vi separerat sedan 1,5 år tillbaka, och vi har delad vårdnad varannan vecka. Så han har ju gott om tid att tillbringa för barnet. Ändå så är det som att han forfarande är ”svartsjuk” på mig och barnets relation, och vill ha sonen för sig själv. Ibland känns det som att han helst skulle vilja att jag dog, så att han verkligen får honom för sig själv, och slipper min inblandning i uppfostran mm....Känns inte så kul ju.
Detta går dock lite i perioder, ibland har vi haft det jättebra känns det som. Men så fort det uppstår något strul på något vis, att jag mår dåligt eller att jag kritiserar honom, så börjar detta. ELLER som jag nu tror, avvisar honom lite grann, liksom går vidare i mitt liv, så blir det lite såhär.
Någon som vet någon bra lösning på detta? För detta är såklart jättejobbigt.