• Pellaro

Kan man knyta för hårt????

Hej!

Jag har köpt en vävd bärsjal som min lille son verkar trivas i ganska bra. I alla instruktioner så står det att man skall knyta ganska tajt så jag undrar om det kan bli för hårt? Jag har tidigare haft en Baby Björn som också sitter åt ganska hårt runt kroppen. Finns det ngn risk att han kramas för hårt av sjalen?

När började ni ha erat barn på ryggen?

Vänligen Pellaro

• Svar på tråden Kan man knyta för hårt????
  • JRo

Nä, du märker själv hur taight det blir. Är det obekvämt för dig så lossa lite, bebisar gillar att sitta trångt när de är små.
    Om jag satte lillan i trikåsjalen direkt efter amning så kom det ofta upp lite mjölk... Så det trycker ju på magen. Senare sa hon till och tryckte ifrån med händerna när det blev för trångt.

Jag har bara burit dottern på ryggen en gång (hon är nio månader) men det är mest för att jag är lite feg och inte har övat tillräckligt. Man kan väl börja bära på ryggen när de är stadiga och man själv känner att de klarar sig utan direkt tillsyn en stund.

Lycka till!

• Doni

Du känner själv om det blir obekvämt. Det ska vara stadigt , men inte "hårt"

JAg börjde bra dottern på ryggen när hon var runt 5 mån. Det var lite läskigt i början, men nu åker hon på ryggen till dagis varje dag.
    Bär nästan aldrig på magen längre.

Träning är det som gäller.

• Pallas

Njäe, i princip inte. De protesterar om det blir för hårt och det blir inte bekvämt för bäraren heller.

Jag har burit mycket på ryggen från det att de kunnat hålla huvudet stadigt, dvs ca 4-5 månader.

• Reduto

Åh vad inspirerad jag blev att få till ryggknytningen nu, saknar sjalen nu när jag fegkör vagnen, den som bara samlade damm i 6 månader...

Svar på tråden Kan man knyta för hårt????