Dohgon skrev 2011-07-16 08:17:32 följande:
men det är en kväll som mannens kompisar planerar. dagen skall vara både pinsam, rolig och mycket mycket mer. Och måste väl ändå vara bättre att du vet om att det är en strippa, eller skulle du tycka det var bättre att få reda på det några år efteråt?
är du så helt emot det så borde du väl själv gå till mannens kompisar och säga att det inte är ok, men då även riskera att det blir ändå fast i smyg.
en svensexa/möhippa är ju till för att verkligen leva ut =) det är sista festen som "ensam"
och en strippa är ju någonting som nästan alla män uppskattar, men det betyder inte att de blir tända av det, men är väl lite av en killgrej.
Är det där bara en dålig ursäkt eller har jag haft stor med de män jag träffat? Ja en del av dem skulle tycka att en strippa vore kul, de är inte helle rnågra jag skulle gifta mig med.
Leva ut? Ensam? Som sagt, för mig är man int emer singel på svensexan än man är två veckor innan eller efter.
La Lola skrev 2011-07-16 08:18:33 följande:
Jag antar att ingen av er som inte gillar detta skulle gå o titta på tex Chippendales?
Jag skulle inte ha några problem om det kom en strippa på min mans svensexa.
Det är en tjej, hon klär av sig o dansar....
Det är inget hot mot mig.
Möjligen kan man ju diskutera om det är rätt att sälja sin kropp på det sättet men det är en helt annan diskussion känner jag.
Ja den delen hade stört mig med, jag tycker det är hemsk syn helt enkelt. Men nej jag hade knappast gått på Chippendales (enda orsken att jag vet vad det är har just med att det tas upp isådanahär trådar att göra). Är inte skillnaden att de inte privatdansar på sama sätt förövrigt?
stina01 skrev 2011-07-16 08:31:26 följande:
känner också att det måste få vara hans grej. Jag tcker väl inte att man kan lägga sånna band på sin partner och förbjuda honom att titta på en strippa osv. Sen kan man ju va glad över att man inte har en kille som gillar regelbundet att gå och titta på strippor, då kan jag förstå problemet. Men att killkompisarna ordnar ngt sånt (självklart kan man tycka att det är lite grottmannnamässigt och synd om strippan) så tycker jag väl inte att man som blivande har ngn rätt att sura över det. Har du däremor en kille som inte kan hålla händerna i styr när det dansar en lättklädd kvinna framför honom och tänder på alla cylindrar, då kanske man ska fråga sig om man valt fel man.
Fast lägga band på sin partner, handlar det inte mer om förväntan och överenskommelser? Jag hade ju knappast jagat dem med yxa utan helt sonika hade svensexan inte efterföljts av ett bröllop eftersom jag hade redan fått svaret att jag valt fel man där.
TS: Singelheten kanske ligge ri att man "snärjt" sin partner och efter det så kommer denne för alltid dregla över allt den inte kan få? Ja gvet faktiskt inte, jag tycker de tär en märklig syn.