• Anonym (Syster)

Min bror lever ett rikt liv, jag lever på soc. Orättvist

Min bror har ett ganska högavlönat jobb och han och hans fru reser jorden runt, köper det de vill ha till hemmet, lever i en köpeslägenhet och har mat på bordet. De har de riktigt bra.
    Jag själv lever på soc och har gjort det sedan barnen var små. Har sociala fobier, funkar inte i samhället.
    Vi har knappt så det räcker till mat, kläder mm mm mm.
    Min brors fru klipper håret hos frisör var sjätte vecka, jag var sist hos frisören.........aldrig.
    Min brors fru köper nya kläder varje vecka. Jag har haft second hand på mig hela mitt liv.
    Jag har aldrig varit utomlands, jag har aldrig besökt någon annan stad än den jag bor i. De reser utomlands flera gånger per år.
    Det är inte rättvist att han, att de ska ha det så bra och jag så här dåligt. Jag och min bror är blodsband, men vad är hon? Hon har bara gift sig med honom!

Det är så orättvist!

• Svar på tråden Min bror lever ett rikt liv, jag lever på soc. Orättvist
  • Anonym (skulle)

Varför är det orättvist? Skulle de ge dig pengar ist?

• Anonym

Tycker du att din bror ska försörja dig? Varför skaffar du inte en utbildning och ett välavlönat jobb själv?

• Anonym (Syster)
    Anonym (skulle) skrev 2011-07-15 23:48:54 följande:
    Varför är det orättvist? Skulle de ge dig pengar ist?
    Om det vore omvänt skulle jag vilja att min enda bror skulle ha det lika bra som jag har det.
    Jag och mina barn lever bidrag till bidrag, det går minus de flesta månader och vi kan inte unna oss någonting,
    De kan äta ute flera dagar i veckan, köpa den mat de vill ha, köpa allt de behöver och lite till.
    Hur kan det vara rättvist att vi lever så olika liv?
  • Anonym (vadå orättvist?)

Är det orättvist att din bror har ett bra jobb med hög lön och du inte har det?
    Det är väl jättetråkigt att du har sociala fobier och inte funkar i samhället men det är väl knappast din brors ansvar? Hans fru har väl tur som gift sig med en man med bra inkomst men ska hon stå tillbaka för att han ska ge pengar till dig? Varför? Det om något hade väl varit orättvist? Man har väl försörjningsplikt för sin make/maka, knappast för ett vuxet syskon.

• Liljeblomman

Jamen jösses. Alla vuxna människor har väl ansvar för sina egna liv?
    Om min sambo skulle prioritera att försörja sin syster istället för vår familj hade jag trott att han var spritt språngande galen!

Du får plugga till något och/eller söka jobb.

• Anonym (vadå orättvist?)
    Anonym (Syster) skrev 2011-07-15 23:50:20 följande:
    Om det vore omvänt skulle jag vilja att min enda bror skulle ha det lika bra som jag har det.
    Jag och mina barn lever bidrag till bidrag, det går minus de flesta månader och vi kan inte unna oss någonting,
    De kan äta ute flera dagar i veckan, köpa den mat de vill ha, köpa allt de behöver och lite till.
    Men snälla, han har väl arbetat sig till sin levnadsstandard?
    Jobba hårt = förhoppningsvis få ett bra och välavlönat jobb.
    Inte jobba alls och leva på soc = inga pengar.
  • Anonym (skulle)
    Hur din tillvaro ser ut är väl inte deras fel? Väx upp
  • Anonym

Skulle dina problem försvinna om din bror gav dig pengar? Ditt liv är ditt ansvar! Du är skydlig dig själv och dina barn att ta tag i dina problem.

• Mjolle

Det är orättvist att mina grannar har jobbat sig upp i världen och har mycket pengar, jag har bara lagom mycket pengar. Jag tycker att de skall ge mig pengar. Jag tål inte laktos och har dåliga knän.

• Matteratsi
    I de flesta länder finns inget soc alls, då kan vi börja snacka allvar
Svar på tråden Min bror lever ett rikt liv, jag lever på soc. Orättvist