Dåliga föräldrar... några enkla tips
Hej på er alla föräldrar (eller blivande föräldrar).
Jag upplever att det idag finns fler dåliga föräldrar än under min uppväxt (född 1979). Jag är själv förälder och stör mig på detta. Min sambo jobbar inom barnomsorgen och berättar varje dag saker som får en att hamna i chock.
Här följer några enkla tips för att bli en bra förälder och skapa de bästa förutsättningar för sitt/sina barn:
1. Att skaffa barn är inget eget beslut utan ett gemensamt beslut som BÅDA föräldrar ska vara med på. Välj din partner med omsorg och skaffa inte barn med någon som;
a) inte vill
b) är kriminell
c)du vet kommer bli en dålig pappa
2. Var beredda att offra egen tid och sätta barnet först. Det betyder att du ska anpassa ditt liv efter barnet och inte tvärtom.
3. Ha en inkomst! Har du inte råd att försörja ditt barn på egen hand - skaffa inte barn. Samhället ska inte försörja dig eller ditt barn i form av bidrag.
4. Åk inte utomlands innan barnet är några år. Det utgör en FARA för barnet eftersom barnet inte fått grundskyddet. Att göra det visar bara att du är självisk och därmed en DÅLIG förälder.
5. Är du karriärsugen och vill satsa på den? Skaffa inte barn! Barn kräver tid och närvaro. Är du borta jämt är du är en dålig förälder. Närvaro betyder allt.
5 enkla tips som man tycker borde vara självklart för alla.