• gosmagen

Skötbord till litet badrum

Funderar lite på det här med skötbord... Vi har ett jätte litet badrum med en toppmatad tvättmaskin och dusch. Har dessutom ingen vettig vägg att ha ett vägghängt skötbord på. Enda möjliga platsen för ett skötbord är precis mellan duschdrapperiet och tvättmaskinen, med risk för att benen på skötbordet blir blöta, eller i barnrummet. 
    Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Skötbord till litet badrum
  • kitty79

Har du någon plan yta ?
    Kanske köpa en skötmadrass ?

Det har jag använt till båda barnen , väldigt smidig att använda på golvet också så snart de börjar att vända på sig osv.

• Sofffan

Skippa skötbord :) Har 3 barn. Första barnet hade jag skötbord till för jag trodde att det skulle man ha men till de 2 sista så har jag inte haft ngt skötbord. Ha en liten låda med blöjor, tvättlappar och en handuk och byt där det finns plats. Sägen tex, ta handuken och lägg under, byt och sen färdigt :)

• caroline88

Måste ni ha skötbordet i badrummet då? Vi har vårt i sovrummet :) funderar utmärkt, står alltid en pumptermos med vatten där :)

• gosmagen

Eftersom att jag har så fruktansvärt ont i ryggen vissa dagar är det inte speciellt lockande att byta på golvet, men sambon gör det ju gärna :-P

Det är ca 50 cm mellan duschen och tvättmaskinen  men känns just nu som att vi hellre har ett skötbord typ, http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S19847862 i vårat sovrum/barnrummet när det blir klart

• Helle333
    gosmagen skrev 2011-07-16 22:05:18 följande:
    Funderar lite på det här med skötbord... Vi har ett jätte litet badrum med en toppmatad tvättmaskin och dusch. Har dessutom ingen vettig vägg att ha ett vägghängt skötbord på. Enda möjliga platsen för ett skötbord är precis mellan duschdrapperiet och tvättmaskinen, med risk för att benen på skötbordet blir blöta, eller i barnrummet. 
    Hur hade ni gjort?
    Har ni badkar? Det finns skötbord man kan sätta över badkaret. Vi har köpt ett sånt där uppblåstbart skötbord att ha till att börja med uppe på tvättmaskinen men vi har i och för sig ingen toppmatad sådan.
  • Lindreas
    Frontline skrev 2011-07-16 22:08:18 följande:
    Svårt att säga när man inte vet måtten, men vi har detta i vårat badrum...

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50144765
    Det har vi också, jag tänkte just tipsa om det. Det tål att bli lite blött, och går ju att fälla ihop när man inte använder det...
  • labbalabba

gosmagen: har ni redan börjat kolla på skötbord! nu blir jag stressad :) men jag tror absolut på att ha ett i sovrummet om det nu är så trångt i badrummet.. det finns sådana som man sätter uppepå spjälsängen också om man har det trångt, men ni kanske har bättre plats i sovrummet? vi har det också rätt trångt men kommer nog att ha ett vägghängt ovanför badkaret... (okej, vi har också börjat fundera på det får jag väl erkänna..)

• Eleator

Vi har vårt skötbord i ett annat rum, det är en byrå med skötbordstillsats. Där finns barnets kläder.

Svar på tråden Skötbord till litet badrum