Inlägg från: gosmagen |Visa alla inlägg
  • gosmagen

Skötbord till litet badrum

Funderar lite på det här med skötbord... Vi har ett jätte litet badrum med en toppmatad tvättmaskin och dusch. Har dessutom ingen vettig vägg att ha ett vägghängt skötbord på. Enda möjliga platsen för ett skötbord är precis mellan duschdrapperiet och tvättmaskinen, med risk för att benen på skötbordet blir blöta, eller i barnrummet. 
    Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Skötbord till litet badrum
  • gosmagen

Eftersom att jag har så fruktansvärt ont i ryggen vissa dagar är det inte speciellt lockande att byta på golvet, men sambon gör det ju gärna :-P

Det är ca 50 cm mellan duschen och tvättmaskinen  men känns just nu som att vi hellre har ett skötbord typ, http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S19847862 i vårat sovrum/barnrummet när det blir klart

• gosmagen

Vi har ju tyvärr inget badkar men de hade nog inte vart någon favorit iaf..

labbalabba: Är inte jag som är i farten utan sambon för en gångs skull Hon gillar att ha koll på saker och ting I sovrummet kan vi dansa salsa om vi så vill Fast vi kommer göra om lägenheten så att vi får två sovrum sen, känns dock lite långt borta just nu.

Just nu lutar det faktiskt åt en såndär byrå med skötbord ovanpå, känns smidigt och bra Dom kostade ju inte massor på blocket heller  

• gosmagen
    caroline88 skrev 2011-07-16 22:40:22 följande:
    Överhylla är smidigt oxå! Så att man kan ha blöjor och sådant där :)
    Jag såg på blocket dom sålde med både överhylla och byrå delen... Blev lite fundersam, går det att ha överhyllan på även fast man har skötbordsdelen "nerfälld"? 
  • gosmagen
    SABL skrev 2011-07-16 22:50:02 följande:
    Använd tvättmaskinen? Finns ju skötbäddar, borde ju funka, bara att lyfta på/av då ni ska tvätta?
    Hmm, tror nog jag skippar de då tvättmaskinen bara är 40 cm bred och dessutom har knapparna på ovansidan... Och är ett j.la bök att öppna/stänga varje gång man ska tvätta lr byta på bebis... Tungan ute
  • gosmagen
    medina87 skrev 2011-07-17 14:07:57 följande:
    Ikea har ett skötbord som man sätter fast i väggen, Antilop tror jag att det heter. Vi har ett litet badrum och har hängt upp det en bit över toalettstolen, bara att fälla ner det när vi ska byta blöja.
    Vi har det tyvärr så förbannat trångt i badrummet att det inte går in något övanför toaletten heller... Och jag skulle dessutom bli tokig på att ha något där... 

Får nog helt enkelt bli ett skötbord i sovrummet  
Svar på tråden Skötbord till litet badrum