Inlägg från: UngMorsa |Visa alla inlägg
  • UngMorsa

Juni/Juli mammor...

Jag hoppar gärna in i tråden. Jag fick mitt 3:e barn den 17:e juli. En liten Ossian:)Han var egentligen beräknad till den 8:e augusti men jag sattes igång lite mer än 3 veckor innan BF.

• UngMorsa

Min lilla Ossian, som blir 2 veckor på söndag, sover hela dagarna men undantag för korta stunder när han  vill äta eller när man byter blöja på honom.Sen har han någon vakenperiod mellan typ 22-01. Sen vaknar har någon gång på natten och äter. Det finns ingan rutiner och jag försöker att "styra om honom" lite och få honom att ha sin vakenperiod lite tidigare, dock verkar det helt omöjligt! Inatt har han varit vaken massvis, dock inte alls varit ledsen utan bara vaken. Jag börjar känns mig rätt sliten då jag inte har sovit en hel natt sen jag var gravid i v 11. Fick svår foglossningen då och vaknade antingen av att jag hade så grymt ont eller att jag var kissnödig.

Någon som känner igen sig eller som rent av har något tips på hur jag ska göra?

• UngMorsa

Hur många barn har ni andra här inne? Min lilla Ossian är barn nr 3. Syskonen är 7 år resp snart 4 år.

• UngMorsa
    MammaJennii skrev 2011-08-03 21:52:13 följande:
    Carma blir 1 månad på lördag, hur kan tiden gå så fort :P
    Hon börjar bli väldigt stark känner jag, hon sparkar med benen jätte hårt som en liten groda, och huvet känns också väldigt stadigt.

Sitter och kollar på Livet på BB, oj vad glad jag blir att båda mina förlossningar gick så fort. Vattnet gick kl 5, värkarna började halv 8 och hon kom ut 22.29.  Vi kom till BB strax innan 22 och en halv timme efter var hon ute =)
    Nån mer som har haft snabba förlossningar eller extremt långa?
    Min andra förlossning tog 40 min efter att dom tog hål på hinnorna och värkarna satte fart. Den 3:e tog 3 timmar från det att vattnet gick och värkarna kom igång, mer lagom i mitt tycke:)
  • UngMorsa
    FrökenLagom - BF 18 Juni - Född 7 Juni - 3520g och 52cm - Stockholm (söder)
    DariaAnnaMaria BF 17 juni,planerat snitt 14 och han kom 12 med snitt vatten gick- 4240 gram 51 cm-Jönköping
    P-pilla-BF 8 juli- född 18 juni-2735g och 45 cm- Häljarp, skåne
    Myspys78 - BF 24 juni - född 19 juni - 3620 g och 53 cm - Västerås 
    Madelen b-BF 12 juli- Född 20 juni- 3180g & 49cm pojke- Skåne
    Fiaaaa84 - BF 13 juni - Född 22 juni -3360 g & 49 cm - Stockholm
    Elenitha - BF 5 juli - född 27 juni - 2720g & 47 cm- Strängnäs
    Väntanstidernr1 - BF 8 juli - född med planerat snitt 30 juni - 4335 g och 53 cm - Jönköping
    MammaJennii- BF 12 Juli - Född 9 Juli - 3405 g & 50 cm - Stockholm 
    Skavanker- BF 7 Juli- Född 16 Juli- 3600 g & 49 cm- Borlänge
    Sensommarbarn BF 3 Juli Född 17 Juli 4025 gram och 52 cm, Kalmar
    Ylwamarie
    BF 6 Juli- Född 19 Juli 3580 och 52 cm Stockholm
    Ungmorsa BF 8 augusti Född den 17 juli 3060 g och 48 cm Trosa, 7 mil söder om Sthlm
  • UngMorsa

Vägde min Ossian i fredags. 3658 g och 51,5 cm. Han blir 4 veckor idag. Min lilla plutt:) Hans syskon vägde betydligt mer vid 4 veckors ålder.

Svar på tråden Juni/Juli mammor...