Inlägg från: hkarolina |Visa alla inlägg
  • hkarolina

Juni/Juli mammor...

smulan1704 skrev 2011-07-31 11:38:38 följande:
    Här har vi heller inga kläder på hemma. Det är ju alldeles för varmt att ha kläder ute också så igår fick lilltjejen faktiskt ligga med bara blöja i vagnen.. Mössan va också på då det fläktade ljumma vindar.

För det mesta har vi bara kortärmad body ute i värmen.. Men de blir ju såå varma de små.. Känns jobbigt och veta hur man ska klä dem ibland..

Nån mer som ammar som har samma problem som jag? Lillan vill bara ta det ena bröstet.. Det andra är inte alls intressant och hon börjar skrika eller spotta ut det.. Försöker hålla henne precis likadant som vid andra bröstet men det funkar inte alls vissa dagar.. Detta har börjat nu det senaste dagarna.. Innan har hon tagit det som vanligt..

Tänkte på det med bröstet.. mitt ena är mkt större än det andra och har mkt mera mjölk. Jag fick tipset fr BVC att amma lika ofta på båda brösten och att om barnet gillar att ligga mera vid det ena... ha barnet åt samma håll (liggandes på samma sida) men byt bröst... (ha ngn amningskudde
    eller liknande under bebisen)
    Hoppas du förstår min kanske dåliga förklaring... 
  • hkarolina
    väntanstidernr1 skrev 2011-07-29 14:42:44 följande:
    Hur många veckor är era bebisar som ler? Melvin är 4 v nu och har flinat lite men inte som känns särskilt medvetet från hans sida :)

Har era vänt dygnet rätt? Sover dom på nätterna o bara vaknar för att äta. 2 kvällar i rad nu somnar melvin vid 22 typ och vaknade för mat vid 2 och sedan 5. Men vid 5 somnade han inte om efter utan skrek till kl 7. Hade vart skönare med detta skrikpasset mitt på dagen så sambon kan hjälpa till och man är lite piggare :)

Har nu skaffat batterier till vår våg och har gått ner 13 kg sen förlossningen. Skönt att blivit av med en del men har ju tyvärr 25 kvar till målvikten!
    Jag har ca 8 kg kvar tills min tidigare vikt... Har gått ner 8 kg hittills. Känns som det kommer ta ett tag men jag gick i alla fall min första powerwalk idag (7 v eft förlossningen) =)
  • hkarolina

Min kille är nu 7 v och har haft samma sovperioder i stort sett hela tiden. 
    Somnar ca 24.00
    Sover till 4.00 Ammar och byter blöja.
    Somnar direkt och sover vidare till kl 06.00 Ammar och byter blöja.
    Är vaken ca 1-2 tim.
    Sover till ca 10.30-11.30.

Skönt.
    På dagarna är det kortare sovstunder. Helst nära mig i famnen/ sjalen eller på min mage/bröst. 

Svar på tråden Juni/Juli mammor...