Juni/Juli mammor...
Hej!
Hoppar in här jag med om det går bra! Vi fick vår lille Wilhelm den 22/6. Han blir 6 veckor nu på onsdag. Tiden går fort! Bor i Stockholm.
Hon sover jätte bra på nätterna, vaknar när hon spyr och vill ha mat sen somnar vi igen :)
Hon vägde 3405 g när hon föddes.
2 dgr 3232
6 dgr 3236
10 dgr 3252
13 dgr 3492
18 dgr 3634
Vi ska till BVC på fredag igen och väga henne, det märks ju att hon går upp i vikt men jag förstår inte hur eftersom hon kräks så mycket :/
Amningen går bättre nu, alla sår borta förutom det "skärsår" som jag har som gör ont. Fast det kommer så mycket mjölk i början så hon sättter ofta i halsen och får jätte svårt att andas, det har hänt flera gånger, tycker det är rikitgt obehagligt. Är det nån mer som har en liten som får så?
Vi har en stor tjej som är 2 år hemma som är i tråtsåldern. Jag tycker det är så jobbigt när hon inte vill lyssna på mig och står bara och ler och lyssnar inte.
Nu längtar jag verkligen tills jag kan börja träna så man får lite snygg rumpa och ben :D
Jag ska böja lite smått nästa vecka då stora tjejen börjar på dagis. Lång promenader sen små jogging turer sen simma nångång och gymma om jag har råd annars får man göra ett eget gym hemma eller ute :)
Är det nån mer som bor i Stockholm? Skulle vilja ha nån att träna med :) Få lite motivation!
Jag har likadant att det kommer för mycket mjölk ibland så att han sätter i halsen. Han blir såklart jättesur och börjar gallskrika. Det är jättejobbigt. Fick rådet på BVC att pumpa ur innan jag ammar, det kanske funkar hemma någon gång men inte direkt när man är ute på stan... Det konstiga är att det bara är så ibland och oberoende av hur fyllda brösten är. De kan vara sprängfyllda och amningen funkar ändå utan problem!
Skulle också behöva komma igång och träna, 10kg till min målvikt. Har inte kommit igång alls utan mest suttit still och ätit kaffebröd med alla som besökt oss dessa veckor. Men nu är det slut på det, ska verkligen försöka ta tag i träningen nu!