Toffs skrev 2011-08-08 14:58:38 följande:
kolla med bb på din ort om de vill ha mjölk om du måste pumpa ut en massa, det kan ju underlätta eftersom det är sjukt drygt att ha mycket och inte få amningen att funka... Jag stod själv och funderade på det eftersom det rinner över alla breddar hela tiden...
Såg förresten ett fantastiskt program på svt för några månader sen, där ett tiotal danska kvinnor berättade om deras upplevelser av förlossning och amning, och en av dem sa att hon inte alls kunde förstå hur folk kunde säga att det var mysigt, för henne var det bara elände... Och så är det förmodligen för många, att det faktiskt känns skit att amma, och däfrör tycker jag inte att folk ska döma, håller med som andra sagt här i tråden, sträck på dig och var stolt för den tid du ammat, och skit i vad andra säger. (hur svårt det än är att låta bli att lyssna så försök, du vet bäst vad som funkar för dig och ditt barn, är det inte mysigt så är det inte, hur mycket andra än tjatar om att det ska vara det...) Förlåt en virrig hjärna (lever på choklad och mackor, det är ju allt man hinner med att laga om dagarna...)
SKa kolla på play har massa länkar ang just detta!
Nä som sagt jag hatar det, trodde och hoppades att det skulle vara mysigt då jag VILL amma, men inser att det funkar helt enkelt inte för oss! Jag är påväg in i depriion och mår piss o e ständigt arg och irriterad pga smärta! Hur bra mamma är det?!
Har pratat med bvc och vi ska träffas onsdag och pratar, hon flrstod mig till fullo och sa att man ska inte amma till varje pris, att jag ska inte uppleva amning med ångest med utan det ska var anågot trevligt, annars kan det vara! Så det känns toppen! Jag pumpar nu och ger flaska så ska jag prata om att introducera ersättning på onsdag!
Tacl för dina peppande ord!