• idaL01

Juni/Juli mammor...

Hoppar in här, fick en son den 2:a Juni. Kul att läsa om hur alla små utvecklas och att kunna ventilera med mammor till barn i ungefär samma ålder! Ska bara läsa igenom tråden från början  Glad 

• idaL01

idaL01 -
    BF 1 Juni - Född 2 Juni - 3785g och 51 cm - Stockholm (söder)
    FrökenLagom
     - BF 18 Juni - Född 7 Juni - 3520g och 52cm - Stockholm (söder) 
    DariaAnnaMaria BF 17 juni,planerat snitt 14 och han kom 12 med snitt vatten gick- 4240 gram 51 cm-Jönköping
    P-pilla-BF 8 juli- född 18 juni-2735g och 45 cm- Häljarp, skåne 
    Myspys78 - BF 24 juni - född 19 juni - 3620 g och 53 cm - Västerås  
    Madelen b-BF 12 juli- Född 20 juni- 3180g & 49cm pojke- Skåne 
    Fiaaaa84 - BF 13 juni - Född 22 juni -3360 g & 49 cm - Stockholm 
    Elenitha - BF 5 juli - född 27 juni - 2720g & 47 cm- Strängnäs 
    Väntanstidernr1 - BF 8 juli - född med planerat snitt 30 juni - 4335 g och 53 cm - Jönköping
    MammaJennii- BF 12 Juli - Född 9 Juli - 3405 g & 50 cm - Stockholm
    Hugger i sten BF 26 Juli - Född 13 Juli - 3280g och 49cm - Umeå
    Skavanker- BF 7 Juli- Född 16 Juli- 3600 g & 49 cm- Borlänge 
    Sensommarbarn BF 3 Juli Född 17 Juli 4025 gram och 52 cm, Kalmar 
    Ylwamarie
     BF 6 Juli- Född 19 Juli 3580 och 52 cm Stockholm

Nu har jag uppdaterat mig lite på vad sm händer här, lade även in mig själv i listan...Jag är först ser jag Glad
    Min lille kille, Emrik har haft himla bra aptit och ammat från början men har haft lite jobbiga dagar då han inte blir mätt så då har vi gett lite tillägg vilket funkat super! Han är duktig och kan växla mellan bröst och flaska. Men jag känner igen mig i vad FrökenLagom skrev, ett av brösten är helt klart favoriten och innehåller mer mjölk.

Vad det gäller sömnen så är han en nyfiken liten krabat som inte gärna vill sova på dagarna, vilket resulterar i en övertrött bebis. Mindre kul, men allteftersom har han  börjat vara med vaken och nöjd än innan. Nätterna kommer och går. Ibland får jag sova typ 5 timmar i i sträck ibland 2 timmar, men det känns ändå helt normalt för en 2 månaders.  

Har inte ställt mig på vågen sen förlossningen men jag tror inte jag har jättemånga kilon att gå ner, kommer i mina gamla jeans iaf, bara magen som är lite extra sladdrig, men det kan den få va ett tag till.  
  • idaL01

Har inte ställt mig på vågen än men jag kommer i mina gamla jeans och det duger bra för mig Flört

• idaL01

Min lilla kille är 3 och en halv månad, han har dreglat supermycket i ca 3 veckor nu men inga tänder syns eller känns än...Han tuggar även på allt han kommer åt som om det kliade.

Svar på tråden Juni/Juli mammor...