Inlägg från: Elenitha |Visa alla inlägg
  • Elenitha

Juni/Juli mammor...

Hej, ni tycks vara en trevlig liten grupp här så jag joinar gärna.
    Är mamma till en liten Viggo som blev en månad igår.
    Han har också haft jätte problem med magen,
    men jag slutade helt med mjölkprodukter och det har hjälpt.
    Men det kan vara svårt för vissa.
    Bärsjal är bra, händerna fria men han ligger varm och trygg.

Och det är normalt att de äter oftare på kvällen, min BVC-sköterska
    sa att mjölken är inte lika fet då

• Elenitha

Hej!
    Jag försökte starta en grupp (Juni o Juli mammor)
    Vet inte hur det blev då jag aldrig gjort det tidigare.
    Men jag hoppas jag gjorde rätt och att ni hittar den

• Elenitha
    timena skrev 2011-08-03 09:07:01 följande:
    Nu har jag hittat dit =)

Hoppas fler vill gå med!!
    Det hoppas jag också, kan du starta trådar i gruppen.
    Har aldrig startat en grupp tidigare men tanken var att
    alla medlemmar ska kunna starta nya trådar.
  • Elenitha
    väntanstidernr1 skrev 2011-08-04 20:50:56 följande:
    Hallå! Idag har vi haft en vaken bebis i stort sett hela dagen, typ somnade 5 min o sen vaknade ledsen igen. Han kunde inte komma till ro. Ganska jobbigt då man inte får någon paus utan bara ska bära o bära hela tiden. Prövade bärselen men det var ingen hit. Funderar på att köpa en bärsjal. Någon som använder det?

Är era män hemma fortfarande eller är ni ensamma på dagarna. Sambon börjar jobba på måndag o jag är lite nervös. Då kommer väl 2 barns chocken! Men allt går ju, får försöka va lite positiv. Finns ju dom med många fler barn o dom fixar ju det! Jag förstår bara inte hur:)
    Min lilla skrutt är också väldigt vaken, i början var det på grund av magen och nu är han pigg och vill alltid vara med, tycker inte om att ligga i vagnen så jag är glad att jag har bärsjalen

">

(en instruktionsvideo)

Prinsens pappa är sedan 21/7 220 mil ifrån oss men jag har inte fler barn sedan tidigare, men som sagt, många klarar fler än två så du klarar det nog galant
  • Elenitha

MammaJennii- BF 12 Juli - Född 9 Juli - 3405 g & 50 cm - Stockholm
    Skavanker- BF 7 Juli- Född 16 Juli- 3600 g & 49 cm- Borlänge
    Fiaaaa84 - BF 13 juni - Född 22 juni -3360 g & 49 cm - Stockholm
    Elenitha - BF 5 juli - född 27 juni - 2720 g & 47 cm - Strängnäs

• Elenitha

MammaJennii skrev 2011-08-08 16:10:53 följande:
    Vad roligt att se en till bebis med så mycket drag efter bara 1 månad :) Alla ser ut som "bara" bebisar runda och goa, men din söta tös har mycket drag från nån av er :) Så härligt att se.
    Våran tös har mycket drag från pappan och hon är också en månad,  Min 2åring var rund i ansiktet och inte lik någon förän hon var mycket äldre.
    Vad kul att du började nämna det, min lilla Viggo är jättelik sin morfar, tycker vi i alla fall.
    Fler som ser tydliga likheter? mor/far eller annan släkting? 
  • Elenitha
    Joeline skrev 2011-08-16 16:07:36 följande:
    å, det är här ni håller till Hugo är nu drygt fem veckor, och det mesta funkar bra, utom magen... han har ofta ont i magen och verkar allmänt gasig. Vi har kört med Sempers magdroppar men ska testa miniform nu istället. Hur har era små det med magarna, och har ni gjort ngt särskilt om de verkar ha haft ont? Sorry om ni redan skrivit om detta, har inte läst igenom alla 50 sidor
    Hej Joline, Min lilla Viggo har också magbesvär, först använde jag semper men övergick till minifom, det kändes dock som det blev sämre de första dagarna, men kämpa er igenom dem. Nu mår han ganska bra, en prutt på tvären någon gång bara. Lite masage funkar ofta bra här också, motsols över ryggen. Har även provat varmt bad som fungerade bra.
    Hoppas lilla Hugo blir bättre
  • Elenitha

Ville bara visa upp den fina namntavlan jag målat.

Jag har några dagar kvar då vi är många som hjälps åt med sysslorna, men på måndag blir jag ensam.
    Hoppas det ska gå bra, om det blir jobbigt finns alltid några här att prata med =)
Svar på tråden Juni/Juli mammor...