• alive01

Juni/Juli mammor...

Fick min andra son den 26/6-11 så jag försöker hänga här lite jag med : )

• alive01
    MammaJennii skrev 2011-08-08 09:40:29 följande:
    Härligt att se en till med mycket hår :)  Våran tös har också mycket mörkt hår.. Nån mer??
    Ja, nog har han hår alltidSkrattande 

Angående magläge: Min äldsta son hatade att sova plant på rygg liksom min minsting. De sover jättegott på sidan. Jag lägger en filt/handduk framför dem så de inte kan rulla över på mage. Funkar jättebra!

Min 6 veckor har blivit rejält förkyld. Då storebror fick RS-virus vid 2 mån och höll på att stryka med tycker jag att det är otroligt jobbigt.    HAn är så slemmig och det låter som att han ska kvävas av slemmet i bland. BVCsköterskan jag hade förut sa att det är omöjligt men jag nojjar ändå.  Ingen feber och han kissar så han borde få i sig mjölk även om det inte känns så.
    Någon som har syskon tätt till minstingarna?   Storebror här är 1,5 år.
  • alive01

Vilka sötnosar som anlänt i juni/juliGlad.Många tjejer!
    Kan inte förstå varför jag inte kan kopiera och klistra här. Kan alltså inte lägga till mig på listan.....
    Dion kom iallafall 26/6 ( BF 20/6)och var 53 cm till sina 4060 g.
    Amningen här går jättebra vissa dagar och dagar som i dag då han får magknip efter varje mål, då vill jag bara sluta! 
    Hur bra mamma man är sitter inte i om man ammar eller inte.Är man jättestressad över amningen tror jag både mamma o barn mår bäst av att låta bli.
    Slutade amma första efter 3,5 mån då han hade legat inne o sondats en vecka och sedan inte alls var nöjd hur länge jag än ammade. Han var sjuk heela tiden tills han var 6 månader men har sedan varit en av de friskaste barnen jag känner-trots att han fick ersättning.
    Ska försöka hålla ut nu, främst av ekonomiska skäl men blir det för jobbigt så får det vara...
    Här är min lillprins ca 5,5 v gammal.....
  • alive01
    Ofeigur skrev 2011-08-10 14:51:43 följande:
    Fler än jag som ständigt är hungrig och sötsug som få?

Jag blir galen snart på mig själv! Jag är sugen hela dagarna och har svårt att inte äta sötsaker. Vet att suget försvinner om man inte äter det alls men jag kan inte låta bli då blir jag som ett monster.
    oh ja! Sjukligt sugen, heeela tiden. Har  nu efter 5 veckor lång sockerkick ,bestämt mig för att jag bara ska äta sådant på helgerna. Blir ju bara ännu tröttare då kicken gått ur.  Inga gravidkilo kvar men mår ändå skit av allt sött jag stoppar i mig hela tiden.
    Var exakt likadant förra graviditeten.

Hemsk dag i dag. både jag o pojkarna är sjuka. Får inte heller lägga ner minstingen en sekund och storebror är så less. Jag är så trött och har noll tålamod.
  • alive01

Är mest törstig på nätterna. Då dricker jag nog ett dagsbehovSkrattande

BVC-sköterskan sa till mig att mitt stora sockerintag kunde bidra till lillemans magknip. Känner mig ju ännu hemskare då jag inte ens kunnat låta bli för hans skull. Tror att det är tröttheten som leder till sötsuget här...

Svar på tråden Juni/Juli mammor...