Inlägg från: LillaStora |Visa alla inlägg
  • LillaStora

Juni/Juli mammor...

Jag hoppas också in här. Har en liten Smilla som föddes 14/6...

Källa 021007 Smilla 110614
  • LillaStora

Mammakläderna ska inte sparas här. Är dels väldigt nöjd med att ha två barn och sen har båda graviditeterna haft komplikationer så det känns som att vi får vara nöjda nu..

• LillaStora
    Toffs skrev 2011-08-18 10:07:48 följande:
    En fråga: hur löser ni vardagliga bestyr som disk, tvätt och städning?

Vi har precis skaffat en babysitter och babygymmet används flitigt för att få händerna fria, har även använt bärselen men han gillar inte att sitta i den... Men när han gymmar så kan jag åtminstone diska och dona lite, annars är det i princip omöjligt att göra nåt så länge jag är ensam hemma...
    Försöker fixa lite när hon sover..annars passar jag på när hon sitter i babysittern eller ligger i gymmet.
    Eller så får det bli när det blir, jag har all tid i världen just nu..=)
  • LillaStora
    timena skrev 2011-08-19 09:12:31 följande:
    Dop?
    Ni som tänkt döpa era barn, hur går planeringen- vad tänker ni?

Någon som har bra tips på sång/låt/psalm som stora systrarna kan sjunga på dopet (7 och 11 år) ?

Tips på sång är Linn Maria´s "Underbarn". Väldigt fin text..
  • LillaStora

För vår lilla tjej gjorde miniform bara det värre, fick mer ont och magen krånglade hela tiden. Nu får hon semper och de funkar bra för henne...

• LillaStora
    Ppilla skrev 2011-08-26 08:34:40 följande:
    Hur gör jag saltvattnet?? O hur får du in det i lilla näsan??
    Det finns att köpa i färdiga pippetter med. Då är det lät att få det i näsan..=)
  • LillaStora
    Ppilla skrev 2011-08-26 08:55:47 följande:
    Oh tack för tipset. Nu ska vi bara lyckad komma iväg till apotek också.
    Bilen gick sönder i veckan.

Tycker det är sjukt smidigt med tåg och barnvagn men regionsbuss är pest. Och människor verkar tycka att de kan sitta på barnvagns platsen utan att flytta på sig
    De pippetterna är väldigt bra, i alla fall för oss. Smilla tror ju att man ska samla hela näsa full av segt snor så vi har använt koksaltlösning till och från sen hon föddes och de löser upp allt bra.

Tåg kan jag tänka mig är bra, lätt att komma på och av..men buss gillade jag inte att åka innan jag fick barn och barnvagn så det går nog bort nu med...Fast å andra sidan så kommer jag ju inte in till Landskrona med tåg, måste ta buss för det..så jag hoppas min bil håller sig hel och fin..=)
  • LillaStora

Min stora åt på natten tills hon var runt året så jag har inga stora hopp om att det blir annorlunda denna gången. Båda barnen vägde lite när de föddes, och sist sa de att det var därför, hon behövde äta "upp sig"...

• LillaStora
    Ppilla skrev 2011-08-30 06:58:07 följande:
    Wiieee en bebis som sov 21-03.30. Längsta i rad hitintills. Somnade sen om efter mat fram tills nu. Ändå är jag trött
    Lyxigt..hoppas det håller i sig!
    Har du koll så att ditt järnvärde är bra förresten? Jag är också trött som bara den men mitt värde är fortfarande dåligt sen förlossningen.
  • LillaStora
    FridaKarin skrev 2011-09-04 22:25:12 följande:
    Jag ska vara hemma i ett år. Sedan har sambon hemma i ca 6 månader. Tänkte väl börja förskolan i januari 2013. Hur långt innan ska man söka försskoleplats?
    I många kommuner är det så att din köplats aktiveras fyra eller sex månader innan man vill ha platsen..så du kan söka om plats redan nu, men du ställs inte i kö förrän kanske ett halvår innan..
  • LillaStora

Vi kommer ha en fleeceoverall och en fleecejacka, varmare behövs nog inte tror jag..

• LillaStora

Här är en till som börjat sova bra..från att äta var tredje timme har hon nu de senaste dagarna dragit det till sex timmar till första nattmålet, underbart!

• LillaStora

Jobbigt att vara så sjuk..inget roligt alls..
    tänk på att din sambo kan ta tillfällig fp om han inte redan gör det, så behöver ni inte ta av de "vanliga"..

• LillaStora

Smilla blev vaccinerad i veckan..ont gjorde det på henne men det gick snabbt över...hon fick feber på kvällen men det försvann över natten. Barnvakt har vi haft en gång i ca 1,5 h mer för att sambon ville det. Jag känner absolut inget behov av att göra saker som innebär att någon annan än hennes pappa har henne, jag verkligen njuter av att gå hemma denna gången och har inte alls samma behov av egentid som sist... Sen är det annorlunda denna gången eftersom nu är min mamma sjuk och då går de bort som barnvakter, nu har vi typ bara en som det känns tryggt med och det är kanske därför det känns annorlunda nu med...

• LillaStora

Smilla äter också massor på sina händer. Kan ibland vakna av att hon gör det på nätterna..=)..men här verkar inga tänder vara på g, de får gärna hålla sig borta nån månad till..

Svar på tråden Juni/Juli mammor...