Juni/Juli mammor...
Jag hoppas också in här. Har en liten Smilla som föddes 14/6...
Jag hoppas också in här. Har en liten Smilla som föddes 14/6...
Mammakläderna ska inte sparas här. Är dels väldigt nöjd med att ha två barn och sen har båda graviditeterna haft komplikationer så det känns som att vi får vara nöjda nu..
För vår lilla tjej gjorde miniform bara det värre, fick mer ont och magen krånglade hela tiden. Nu får hon semper och de funkar bra för henne...
Min stora åt på natten tills hon var runt året så jag har inga stora hopp om att det blir annorlunda denna gången. Båda barnen vägde lite när de föddes, och sist sa de att det var därför, hon behövde äta "upp sig"...
Vi kommer ha en fleeceoverall och en fleecejacka, varmare behövs nog inte tror jag..
Här är en till som börjat sova bra..från att äta var tredje timme har hon nu de senaste dagarna dragit det till sex timmar till första nattmålet, underbart!
Jobbigt att vara så sjuk..inget roligt alls..
tänk på att din sambo kan ta tillfällig fp om han inte redan gör det, så behöver ni inte ta av de "vanliga"..
Smilla blev vaccinerad i veckan..ont gjorde det på henne men det gick snabbt över...hon fick feber på kvällen men det försvann över natten. Barnvakt har vi haft en gång i ca 1,5 h mer för att sambon ville det. Jag känner absolut inget behov av att göra saker som innebär att någon annan än hennes pappa har henne, jag verkligen njuter av att gå hemma denna gången och har inte alls samma behov av egentid som sist... Sen är det annorlunda denna gången eftersom nu är min mamma sjuk och då går de bort som barnvakter, nu har vi typ bara en som det känns tryggt med och det är kanske därför det känns annorlunda nu med...
Smilla äter också massor på sina händer. Kan ibland vakna av att hon gör det på nätterna..=)..men här verkar inga tänder vara på g, de får gärna hålla sig borta nån månad till..