Inlägg från: ansanviol |Visa alla inlägg
  • ansanviol

Juni/Juli mammor...

Halloj, har inte skrivit nåt tidigare men läst en del..  så skönt o se att ni andra oxå är lättirriterade, godissugna och trötta..  hahaa  själv säger jag varje morgon att idag SKA jag sova när han sover... men nej.. det blir inte av.. så mycket annat man vill göra o när eftermiddagen kommer så känns det som jag är drogad..  :(

Kräks gör min son oxå men inte lika mycket, stora kräks kommer ibland o igår kom det en rejäl. Vi försökte ge honom lite ersättning för han tömmer båda brösten men vill ha mer, har köpt en Medela flaska som ska vara bra för att inte störa amningstekniken. Det dumma är att de måste suga för att det ska komma, det tog tid innan han fattade hur han skulle göra, sen kom det nog för mycket o han fick nog i sig en del luft för han drack så han nästan kiknade o sen kom ALLT upp..  massor med gammal mjölk oxå :(

Har någon provat denna flaska o kan ge mig tips på hur vi ska göra... 

Nappflaska Medela
  • ansanviol

Grattis till alla ni som fått era bebisar!!
    Nu undrar jag om ni väcker era små om de sover mer än 3-4 timmar på dagen? Min skrutt är lite mer än 3 veckor och han sover jättelånga perioder på dagen.. kan nog sova upp mot nästan 5 timmar i sträck..  mina tuttar "självtömmer" sig för att de blir typ överfulla.. haha 

• ansanviol
    Ppilla skrev 2011-08-16 23:07:55 följande:
    Vad är häxmjölk för något??

Verkar bli hemgång i morgon 
    Skönt, såg inte kul ut det där..  förstår att du mår dåligt, finns inget värre än när ens barn är sjuka..
    Hoppas ni får komma hem idag då.
  • ansanviol

Min sambo vill inte ha dop pga att vi inte heller tror på gud men jag vill ändå ha nån slags namncermoni.. 
    Har en knorrig och grymtande son som har ont i magen. har gått upp över ett kilo på 4 veckor så bvc tyckte inte
    att det var konstigt att magen krånglade.. har köpt sempers droppar.. är det nån som har provat dem? Bvc tyckte att jag skulle prova dem först innan jag köpte miniform eller vad de heter.. de kunde tydligen göra det värre i magen om man har otur....

• ansanviol

Jag har oxå svårt att sitta o vila när det är rörigt.. har än inte sovit när han sovit på dagen fast jag skulle behöva det.. :(
    Vi funderar på att åka till Cypern eller nåt annat varmt land om ett par veckor, då är lilldrängen ca 7 veckor, vad tycker ni om det? Är det för tidigt att åka nånstans.. jag helammar o känner själv att det inte ska vara några problem att åka..  :)

• ansanviol
    evelinagothed skrev 2011-08-22 20:42:47 följande:
    Jag sprack ingenting under förlossningen och tycker att återhämtningen gått väldigt bra. Gick ner 10 kilo de två första dagarna och har nu efter 7 veckor gått ner 4-5 kilo till. Har några kilo kvar, och den vill man ju gärna bli av med lite överskottshud från magen och få tillbaka sina muskler.

Jag hade avslag i 3 veckor och efter det slutade jag med trosskydd. Ska på efterkoll nu på torsdag, men  allting känns bra.  Vi hade sex för ungefär en vecka sedan och det kändes precis som vanligt. Kankse att jag spände mig lite mer för att jag var nervös.

Nu har jag ju istället drabbats av mjölkstockning på vänster bröst och urinvägsinfektion så jag äter penicillin.
    Har fått några konstiga "prickar" på överarmarna. Har någon annan det? Tänkte om det beror på hormoner eller vad det är?  
    prickar har jag oxå, typ som små vita.. har det på rumpan oxå.. inte så sexigt.. 
  • ansanviol

Dreglar era bebisar mycket? Min skrutt som är 8v dreglar så han är helt blöt o vi får byta tröja och dregellapp flera gånger per dag... haah hoppas det inte är tänder på g redan nu.. 

• ansanviol
    MammaJennii skrev 2011-09-16 13:11:03 följande:
    Ni som blir irriterade på att era killar åker iväg och gör saker /övernattning.
    Varför säger ni inte det till dom att ni vill åka iväg. Ni kan inte vänta på att han ska fråga er om det.
    Rakt på sak tjejer! Glad
  • ansanviol

Läst om era dop o så, nu undrar jag hur man gör för att "döpa" utan präst då vi inte heller är religösa o vill inte ha nåt i kyrkan.. nån slags namnfest vill vi eller mest jag ha..  ;)

• ansanviol

Har han gjort så länge eller är det bara nån natt, kan det vara nått du ätit som han får ont i magen av eller så kan det oxå vara en utvecklingsfas..  de kan blir lite oroliga o mammiga då.. :) min skrutt har oxå gjort så nu två nätter fast han är lite förkyld o snorig.. 

Ni som har haft eller varit på namnfest- har det varit nån som "döpt" barnet eller har det bara varit en fest för barnet..?

• ansanviol
    Ofeigur skrev 2011-09-19 10:59:19 följande:
    Lillfisen är också väldigt fast vid tutten på nätterna men det är inget jag  har bekymmer med för  jag sover ändå=) Hon sover och vaknar till och tar tutten men somnar om direkt och sover ngr timmar igen. Man får nog se till att  dom inte vaknar till bara. Då kan det ju ta en tag till att få han/hon att somna om.

Vi hade namnkalas i trädgården och det var ingen som döpte henne utan jag hälsade alla välkomna och berättade vad hon skulle heta och varför vi hade valt dom  namnen och sen var det fika med smörgåstårta och  bakelse till efterätt som var hjärtformade med rosa hjärtströssel på=)   
    Det blir nog nått sånt här oxå.. fast inomhus :)
  • ansanviol

Är det nån här som provat använda Revitalash? Som förlänger ögonfransarna.. jag köpte en sån o läser att man måste rådgöra med läkare innan man använder den när man ammar...

Svar på tråden Juni/Juli mammor...