Inlägg från: Emelita2 |Visa alla inlägg
  • Emelita2

Juni/Juli mammor...

Får man hänga på här. Fick en liten son den 21/6 med planerat snitt pga av att han låg i säte. 
    Han vägde då 3280 g och var 48 cm. Vid förra vägningen vägde han 5480 och var 57 cm. Har inte läst hela tråden så vet inte om det disskuterats tidigare, men hur har era barns viktuppgång varit. Alla som träffar oss måste tjata så om hur stooor och tjock han är och så vidare, börjar tycka det är jobbigt att få höra.  

• Emelita2
    FridaKarin skrev 2011-08-22 21:36:19 följande:
    Klart du ska vara med. Och du har kommit rätt angående vikt och längd. Vi har en egen tråd för det som vi skriver in själva. Kolla - www.familjeliv.se/Forum-11-401/m60490307.html
    Tack. Då ska jag kolla in den tråden imorgon. 
    trollis 81 skrev 2011-08-22 21:39:27 följande:
    Emelita2: Kalle föddes den 17 juni och va då 3285g tung o 50 lång. Nu e han 5830gram tung o 60,5 lång. Visst har han lite dubbelhakor men helldre d än för spinkig. Dem springer av sig d sen.

FridaKarin skrev 2011-08-22 21:42:14 följande:
    Knubbiga bebisar är det sötaste som finns :)
    Visst är det så att det är bra med viktuppgången. Börjar nog bli mest trött på att alla ska kommentera det. Säga vad tjock han är, hur mycket mat ger du han egentligen osv. 
    Men de är väldigt gó och söta när de är så där knubbiga  
  • Emelita2
    EnStyckAnna skrev 2011-08-23 08:05:58 följande:
    Men vilka dumma kommentarer folk ger... Min kille är född den 10/6 och var på senaste vägningen 61 cm och vägde 5425 gr... Och alla tycker att han är sååå lång o smal... Knäppt det där alltså...
    timena skrev 2011-08-23 08:08:05 följande:
    Välkommen!

Min son föddes 25/6, vägde då 3895 g och var 50 cmlång.
    Senast vi vägde honom vägde han 5600 g och var 61 cm lång. Det är ingen som påpekar att han är stor eller tjock utan han verkar vara helt lagom i allas ögon =)

Lyssna inte så mycket på vad andra säger, mina andra barn var betydligt större, de vägde mer och var kortare, tycker det låter som om din lilla prins är helt perfekt, tyvärr ska ju alla ha så mycket årikter om bebisar. Stora, små, korta, långa, smala, tjocka, mycket hår eller lite hår osv....
    Försök att inte ta åt dig!!
    Ne man ska väl inte lyssna eller så borde man vant sig redan under graviditeten. För gravida kvinnor och små barn tror folk man kan säga vad som helst til. 

Lyssnar oftast inte på den, min kille är helt enkelt perfekt vad andra än säger Skrattande.

Angående tummen har min kille försökt enda sedan första dagen, antar att han sugit på den i magen. Men först nu verkar han förstå lite bättre hur han ska få tummen på rätt ställe och han är nu 2 månader.
  • Emelita2

Kan inte någon länka till alla trådar relaterat till denna alternativ lägga dem i trådstarten så man lätt hittar?

• Emelita2

På vår kille byter vi blöja och till pyjamas vid nio tiden, sedan får han amma i soffan. När han ätit färdigt går vi in med honom till hans säng, båda jag och pappa säger god natt till honom och pussar han. Sedan säger vi att vi ses imorgon, släcker och går ut därifrån efter max fem minuter sover han innan dess har man han bara snutta på tummen. Sedan vaknar han igen vid fem tiden och vill ha mat för att sedan sova vidare i vår säng fram till nio -tio tiden. 

Svar på tråden Juni/Juli mammor...