EnStyckAnna skrev 2011-08-23 08:05:58 följande:
Men vilka dumma kommentarer folk ger... Min kille är född den 10/6 och var på senaste vägningen 61 cm och vägde 5425 gr... Och alla tycker att han är sååå lång o smal... Knäppt det där alltså...
timena skrev 2011-08-23 08:08:05 följande:
Välkommen!
Min son föddes 25/6, vägde då 3895 g och var 50 cmlång.
Senast vi vägde honom vägde han 5600 g och var 61 cm lång. Det är ingen som påpekar att han är stor eller tjock utan han verkar vara helt lagom i allas ögon =)
Lyssna inte så mycket på vad andra säger, mina andra barn var betydligt större, de vägde mer och var kortare, tycker det låter som om din lilla prins är helt perfekt, tyvärr ska ju alla ha så mycket årikter om bebisar. Stora, små, korta, långa, smala, tjocka, mycket hår eller lite hår osv....
Försök att inte ta åt dig!!
Ne man ska väl inte lyssna eller så borde man vant sig redan under graviditeten. För gravida kvinnor och små barn tror folk man kan säga vad som helst til.
Lyssnar oftast inte på den, min kille är helt enkelt perfekt vad andra än säger

.
Angående tummen har min kille försökt enda sedan första dagen, antar att han sugit på den i magen. Men först nu verkar han förstå lite bättre hur han ska få tummen på rätt ställe och han är nu 2 månader.