Inlägg från: Mammiztill2 |Visa alla inlägg
  • Mammiztill2

Juni/Juli mammor...

får ja hänga på här fast liten föddes för tidigt, men var planerad till 21 Juni?!

• Mammiztill2
    Ofeigur skrev 2011-08-06 16:16:46 följande:
    Det vet du=) välkommen!

Hur går det med allt?  

TACK!!

Jo tack det går bra med honom! Han är nu så stor som en bebis som är född i Juni/ Juli
    Jag fick se hans första medvetna leende igår då var han 13 v och 2 dagar

Hur är de med dig? Och lillan?!

• Mammiztill2

borde kanske lägga in folk efter födelsedatum?!

• Mammiztill2

jag fick barn i vecka 33.
    jag pumpade i 10 veckor..
    så fort min son var tillräckligt stark började vi amnings träna
    jag är så otroligt glad att jag aldrig gav upp fast jag fick gå upp och pumpa var 3.e timme dygnet runt.
    i början fick jag amma var annan timme då vi blivir utskrivna ifrån neo.

jag hoppas på att kunna amma så länge som möjligt
    Har haft ett par stycken mjölkstockningar några av gångerna jätte hög feber.

• Mammiztill2

Idag är min lille påg 15 veckor, väger nätan 5 kilo Idag ska jag plocka undan stl. 50
    Har idag anmält oss/fått plats på Babysim, så i september startar de upp ska bli skoj =)

• Mammiztill2
    Ppilla skrev 2011-08-26 08:55:47 följande:
    Oh tack för tipset. Nu ska vi bara lyckad komma iväg till apotek också.
    Bilen gick sönder i veckan.

Tycker det är sjukt smidigt med tåg och barnvagn men regionsbuss är pest. Och människor verkar tycka att de kan sitta på barnvagns platsen utan att flytta på sig
    du har ingen bröstmjölk kvar dukan trycka ut?! de är bra att stoppa i näsan
  • Mammiztill2

Lämna bort sin bebis?!
    Absolut inte!
    Har inga som helst behov utav sånt sen att han ammar och ska fortsätta amma så länge som möjligt.
    Njuter varje dag :)

• Mammiztill2
    Ofeigur skrev 2011-09-16 12:03:52 följande:
    Indra bubbblar också massor. Suger och dreglar på bilbältet tex när vi åker bil. =) Händerna också. Inga tänder än men  sonen fick jättetidigt så det kan ju komma tidigare men det vet man ju aldrig. Bubbel är väl vanligt vid denna ålder har jag förstått. Hon är 2 månader och en vecka.
    vad väger indra nu? o hur lång?
  • Mammiztill2
    hjärterum skrev 2011-09-19 18:42:20 följande:
    Kul o se dig med här mammiz!
    Tack

grattis 1000 inläggert
    Ofeigur skrev 2011-09-19 17:12:00 följande:
    Nejmen hejsan!! =)

Det var länge sen!! 
    Hon väger 5460 och är 57cm lång. =)

Allt bra med er? Hur stor är eran pojk nu då? kram    
    min lille man har sin andra öron inflammation på 2 veckor. inne på 3e antibiotika kuren.. har ätit klart den på fredag kväll.
    Nu är lille W hela 4½ månader gammal är 56.5 cm lång o väger 5.5 kilo
  • Mammiztill2
    FridaKarin skrev 2011-09-20 13:36:34 följande:
    Jag är lite smålycklig. Efter förlossningen sa jag till min sambo ALDRIG MER! Hade en fruktansvärd förlossning. 

Igår var jag på återbesök efter förlossningen. Träffade läkaren och vi gick igenom förlossningen. Grät och va nära på att kräkas.

Hon kollade även mina stygn och det var inte riktigt läkt ännu men hon var nästan 100 på att det skulle läka. Jag skulle höra av mig igen om jag forttfarande har ont om 2 månader.

Och till de goda nyheterna. Om jag någon gång skulle våga bli gravid igen så får jag välja om jag vill ha planerat kejsarsnitt. Jag får även välja vaginalt och under förlossningen slänga in handduken och få ett snitt ändå.

Vidar kanske kommer få bli storebror någon dag ändå :) 
    Härligt att besöket gick så bra!
    Hoppas du får samma läkare igen så ingen annan kör över hans ov ord!

själv har jag inte återbesök förens i mitten av nästa månad
  • Mammiztill2

Helammat i 4.5 månad ingen mens. Min son har hittat tummen så den suger han på lika så suga/smaka på sin hand. Gör mycket bubblor ibland låter han. Det rinner ner så de blir att börja använda dregel lapp.

• Mammiztill2

Timena. Jag äter också helt mjölkfritt. Om du inte vet vad vad snöar mjölkfritt be och få prata med dietist. Samt köp hem kalk tabletter du ska äta 900 om dagen.

• Mammiztill2

LARSSON. Jag antar att ni redan ger ert barn Laktulos?? Så barnet kan bajsa lättare?

• Mammiztill2

Jag tycker inte de går haft något direkt fint på ullared i kläd väg. Inte till pojke iaf. Och sen att en body kan kosta ca 70 kr då går jag hellre till hm och lindex ..

• Mammiztill2
    FridaKarin skrev 2011-10-05 10:17:59 följande:
    Sex har vi inte haft ännu. Var hos återbesök hos läkaren och då var jag inte läkt helt än. Så det får vänta ett tag till tyvärr. (sprack mycket, mycket ) :( Men båda längtar och ser fram emot det. Men jag kommer nog vara sjukt nervös när den dagen kommer. 
    hade du gravid försäkring? I såfalla kan du ansöka om ersättning för detta .. kan få upp till 3.000 kr.
  • Mammiztill2
    hugger i sten skrev 2011-10-26 09:22:45 följande:
    Är det fler som har barn som äter väldigt sällan? Min lilltjej äter mellan 5-6 gånger på ett dygn. Igår såg dagen ut så här:, 

7.30, 12.30, 16.30, 19.30, 22.00

och sen åt hon 8.20 i morse igen. Hon äter från bägge brösten varje gång och går upp bra, men hon är bara 3,5 månad så jag undrar om jag kanske borde ge henne mer. Hon helammas. 
    tror de är helt normalt att äta 5-6 ggr på ett dygn i denna åldern
  • Mammiztill2

Maj:
    4 Maj - Wille 1508 och 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni - Emin 4025g och 63 cm (amisej)
    10 Juni - Vide 3690g och 53 cm lång (EnStyckAnna)
    19 juni - Olle 3620 g 53 cm (myspys78)
    28 Juni - Victor 3275g 51cm (jensa87)

Juli:

5 juli- Iris 3058g o 48 cm lång ( liniz77)
    6 juli- Oscar 3495 g och 51 cm (2bustroll)
    10 Juli- Indra 4526g och 52cm lång. (Ofeigur)  
    13 Juli- Thea 3280g och 49cm lång. (hugger i sten)
    15 Juli - Vidar 3825g och 51cm. (FridaKarin)
    17 juli -Elisabeth 3865 och 52 cm lång (auo)   
    26 Juli - "Grodan" 3250g 51cm (Larsson2006)

Augusti: 

• Mammiztill2

Fick jag inte vara med på listan???

• Mammiztill2
    Ofeigur skrev 2011-12-12 13:10:48 följande:
    Förlåt!!!  Var så inställd på att kopiera juni juli augusti så jag glömde dig! Nu är du med igen=)
    Tack!
  • Mammiztill2
    Ppilla skrev 2012-01-19 07:33:14 följande:
    Ni som har tänder på bebisen. Vilken tandkräm rekommenderar ni??
    man ska väl inte använda tandkräm på dessa små?!
Svar på tråden Juni/Juli mammor...