Juni/Juli mammor...
Nu har jag hittat hit :)
Ska läsa ikapp lite bara...
Nu har jag hittat hit :)
Ska läsa ikapp lite bara...
Hej tjejer!!
Då kommer en liten snabbuppdatering från mig också. Ber om ursäkt redan nu för språk och stavning - skriver på iPhonen..
Lilla Jack föddes 7/6 och är snart 2 månader gammal. Jag tycker att tiden går fort, samtidigt som det känns som att han alltid varit här -konstig känsla :)
Vi var på BVC i förrgår och han vägde då 5480g och var 59,5cm lång. Han har gått upp från 3520g och 52cm, så det är en stor liten kille vi har :)
Det mesta rullar på riktigt bra nu och sambon har precis jobbat första veckan efter semestern. Det är första barnet för oss båda, så vi har tid att bara ligga i soffan och mysa om vi vill det, när pappa är och jobbar.
Jack sover ganska bra på nätterna, äter en del (varannan till var fjärde timme) men sover som en stock därimellan vilket är skönt. Han har istället långa vakenperioder dagtid så det är inte alltid jag hinner få något gjort :)
Som sagt, snart 2 månader och han ler och skrattar så ofta det bara går. Har börjat att slå efter leksaker i tex. babysittern. Griper tag mer och mer, håller oftast ett ordentligt tag i mina kläder när jag bär honom (eller i pappas brösthår, haha). Huvudet hålls upprätt hela tiden och det är väldigt sällan vi behöver stödja det numer..
Det var lite om oss. Ganska kortfattat och i konstig meningsuppbyggnad kände jag men strunt samma, klockan är halv 6 - då är det ok va? :)
Säger som p-pilla, skriver från iPhonen och kanske nån kan vara snäll igen och lägga in mig också? :)
FrökenLagom - BF 18 Juni - Född 7 Juni - 3520g och 52cm - Stockholm (söder)
Jack sover också alltid bra. Han vaknar och äter ett par gånger varje natt men somnar alltid om efteråt. Vi har kört samma som Fiaaaa84, alltid mörkt på natten. Däremot så är vi inte tysta, han sover bra trots ljud som tur är. Utöver det så har han alltid sovit bra på natten så jag vet inte om han kanske bara är så..
Jack är duktig på att amma numer. I början hade han fel tag, vilket resulterade i onda sår. Fick tipset om PureLan-kräm och sen dess har allt gått bra.
Har tyvärr mer mat i ett utav brösten men det ställer mest till problem för mig..
Ppilla - undrar också lite om magsovning.
Håller med dig MammaJennii, jag försöker verkligen avstyra tummsugande. Mycket lättare att avvänja dem från napp senare, då kan man som mamma/pappa bestämma, tummen har de juh alltid med sig.
FridaKarin - vi är på väg upp till Hälsingland för att vara med på en stor släktträff imorgon. Roligt att träffa släkten men det kommer att vara 100 st som vill gulla, lyfta, gosa och bara peta på Jack - så jag är lite kluven. Självklart stolt men det blir så jobbigt när han blir överstimulerad och vi inte kommer att sova så bra, vilket är hur han reagerar..
Och gällande amningen MammaJennii så kommer vi att fortsätta så länge det går. Hoppas åtminstone tills det är dags för smakportioner och kanske nån månad till efter det.
Jag har likadant umj. Jack sover aldrig heller på dagtid (ev. på mig efter amning eller några minuter i vagnen om man har tur) Nattetid däremot sover han jättebra, ett par matningar bara..
Vi ska inte ha dop men namngivning och kommer att bjuda rätt många. Mest släkt faktiskt och lite färre vänner. Främst för att vi inte vill bjuda så mycket släkt, förutom allra närmaste, på bröllopet till sommaren och då tycker vi att "resten" kan få komma på namngivningen :)
Håller med dig Ppilla, jag tycker inte heller att sprit och dop/namngivning/"barnkalas" hör ihop det minsta. Men har full förståelse för att andra gör på annat sätt..
Nu har vi bokat in Me&I träff :) Det blir den 14/11 kl 11.30 och vi är hemma hos Malin på gullmarsplan. Vilka vill komma??