• Just me

Juni/Juli mammor...

Hej,har kikat här lite då och då men inte skrivit något själv. Vi fick en undebar tös den 20:e juli Tyvärr så har hon haft magproblem(gaser) i massor så det riktigt smärtar i en och gör även mamma väldigt trött..det är inte konstaterat att det är kolik men jag kallar det ändå för en "lättare kolik" då inte de här nedan hjälpte heller! Vi har provat Minifom,Semper & Kolikmassage och inget av det har hjälpt så jag får höra av en vän att hennes som också haft svårt att få ut gaserna men att de börjar gett något som kallas för Gripe Water och lillen började få ut gaserna lättare och mådde därmed bra. Det lät så intressant så jag var tvungen att googla lite och det visade sig att det hade hjälpt väldigt många bebisar vilket gav mig hopp och blev nyfiken och beställde hem 2 flaskor. Kan säga er att det funkar,allt är inte borta men det är absolut inte som det brukade vara. Hon spände sig jätte mycket,kunde skrika och ta i tills hon blev röd När jag började ge så bajsade hon i massor och då menar jag massor..fick t.om slänga några bodysar och en fick vi sprätta upp då olyckan hamnade lite för högt upp Sov klockrent på natten till skillnad från de andra dagarna/veckorna. Sen kunde man höra mer gaser och bajsade riktigt bra. Nu har inte hon haft förstoppning så innan men bajsar iaf bättre nu. Så jag vill tipsa er som har bebisar med kolik om den här Dilloljan (Grip Water) Den lättar gaser och magknip. Det har hjälpt oss jätte mycket!

Svar på tråden Juni/Juli mammor...