• Taggen

Juni/Juli mammor...

Har inte skrivit här innan, men läst noga. Min lilla tjej är nästan prick tre månader. Jo, ang det här med sömn. Min dotter somnar fint själv både natt och dag. Natten sover hon långa pass - brukar bara vakna en gång. I vagnen sover hon också jättebra, MEN (så klart måste det finnas ett men) när hon somnat på dagen (i sin säng eller på bädd i vardagsrummet) tar det max en halvtimme innan hon vaknar igen och är jättepigg. Någon som känner igen?

• Taggen

Kanske ska tillägga: hon sover bra i vagnen på promenad. Annars samma: vaknar på ett ögonblick.

• Taggen

Tack för tips om sömn ovan! Nu har jag fått det att funka bra. Intressant också att läsa om problemen med Babysemp, vår dotter var lite bökig om nätterna ett tag, kanske var det därför. Nu funkar det dock igen. Tänkte bara höra, hur ser era dagar ut? Vad gör ni? Hur mycket leker ni med bebisarna och hur mycket roar de sig på egen hand? Ibland känns det som om jag nästan slår knut på mig själv för att få dagarna att gå ihop, antar att det inte är så hållbart i längden.

• Taggen

Alltså, går det inte att byta stycke när man skriver i iPhone? Mkt irriterande.

• Taggen

Jag går upp 6.30, då brukar dottern också börja vakna. Lyfter över henne i vår säng så får maken en stund med henne medan jag duschar osv. Klär på henne, byter osv. Vi äter frukost och hon sitter i babysitter eller knä. Vid 7.30-8 äter hon, sover ibland kanske 20 min i mitt knä. Sen lek. Vid 9.30-10 går jag ut, kommer hem ca 11.30-12 och då har hon sovit nästan hela tiden. Vaknar oftast mellan 12.30-13. Får mat. Leker. Sover i kanske en halvtimme. Leker. Somnar igen vid 15.30-16. Sover till ca kl 17. Får mat. Leker. Somnar kl 19. Äter vid 22.30-23. Sover. Äter vid 3-4. Sover. Sen börjar det om.

• Taggen

... och man får ju inte heller MER hår av att ha en liten bebis i gripartagen heller. Skallig till nyår låter inte som ett helt orimligt scenario.

Svar på tråden Juni/Juli mammor...