Inlägg från: Mamma till V |Visa alla inlägg
  • Mamma till V

Juni/Juli mammor...

Hoppar gärna in här jag med, har en Viggo som föddes 13/6 på BF + 15. Han vägde 4480gr och 54 cm lång. Idag väger han 6100 och 61,5 cm lång så han växer ordentligt.
    Det som är mitt stora problem är att han är såååå mammig, han vägrar somna hos sambon om han inte är ute och kör vagnen. Han vill bara va hos mig, det har varit så sen han var 3 v ca. Det andra jobbiga är att han ta sån lång tid på sig att somna djupt så man kan lägga ner honom så jag kan få sitta med honom i 1½ timme innan vi kan lägga honom. Sjukt jobbigt att jag aldrig får egentid och nu börjar sambon jobba på måndag så jag vet inte hur det ska gå? Han kan somna gott i vagnen men skulle man stanna så vaknar han efter 1 minut... Nån som han några tips? Jag ska försöka med att lägga honom ifrån mig och klappa på magen så han vet att jag är där och kan somna om själv, han sover på natten i egen säng så det borde inte vara omöjligt.

• Mamma till V
    FridaKarin skrev 2011-08-17 16:53:20 följande:
    Vidar sover som en prins :) Det är så skönt, men börjar bli lite nervös att han sover för mycket? Han är 5 veckor på fredag och han är vaken mellan 7-9.30 varje dag och mellan 17-19. Då är han glad till en början och vill hela tiden ha uppmärksamhet. Sedan blir han grinig på slutet och då får han mat och somnar. Resten av dygnet sover han och vaknar var 3-4 timma och vill ha mat. Somnar efter maten. 

Är han vaken för lite? 
    Tror absolut inte han sover för mycket, de ska sova ca 20 timmar när de är så små enligt de på bvc. 
  • Mamma till V
    FridaKarin skrev 2011-08-19 16:36:07 följande:
    De senaste två dagarna så har Vidar varit grinig och inte alls nöjd de få timmarna han är vaken på dygnet. Känns så tråkigt. Antingen sover han eller så gnäller han och då är det inget som funkar.

Hur är era? Är de alltid glada när de är vakna? 
    Viggo är oftast nöjd när han är vaken tycker jag så länge han får uppmärksamhet iaf, börjar han gnälla så är det antingen för att han är trött eller hungrig. Han verkar va inne i en ganska lugn period just nu, han är snart 10 v. men för några veckor sen kände jag precis som dig, inget var bra alltid missnöjd. Så kanske det bara är en period han går igenom?
  • Mamma till V

Larsson2006: hur mycket välling blandar du i hur mycket ersättning? Vilken sort använder du?

Svar på tråden Juni/Juli mammor...