Juni/Juli mammor...
Hejsan! Får man hänga på här? Har en "liten" kille som kom den 9 juni, världens goaste och finaste så klart ;)
Hejsan! Får man hänga på här? Har en "liten" kille som kom den 9 juni, världens goaste och finaste så klart ;)
Ofeigur- Tack! Trevligt att få prata med dem som har ungefär lika gamla barn.
Min son gillar att sova... (ärvt av sin mor...;) ) somnar för natten vid 22-23 och sover sen till ca 5-6 på morgonen då han vill amma. sover lite till går upp någon timme senare, sova på dagen har han inga superrutiner för, det är lite varannandag han sover på dagen...
amisej- Nästa fredag är det dags för Viktor att få sprutan är också lite nervös... Jag har inte ont av sprutor men kommer tycka att det är jobbigt när han får sin. Föresten ska ni ta mer än standard sprutan? V ska få mot hepatit också.
Har du någon rutin för kvällssovandet? Man läser ju om olika sätt och metoder men här har han ätit och sen somnat i famnen och sen lägger vi honom i sängen.
Viktors spjälsäng står in till vår säng. Ena sidan går att sänka så det är nästan samma höjd som vår säng och inte så besvärligt att lyfta över honom till mig. Han ligger i sin egen säng fram tills morgonen, när han vaknar och vill ha mat så lyfter jag över honom och ligger kvar tills vi går upp på morgonen.
Timena- det kan ju vara ganska stressande att ha med en bebis på fest... och speciellt om du vet med dig att det gärna blir lite skrikit! Vi har varit i väg på en hel del kalas och fester och det har faktiskt funkat bra men de har ju varit nära så vi har varit inställda på att åka hem om han inte är nöjd..det är ju svårt om man har två timmar hem och inget lungt rum att smita iväg till...=(
Har ni andra vaccinerat era små dags nästa fredag för V.... Uch känns lite tidigt att ge honom det... Hade först tänkt att även ge honom Hepatit sprutan men börjar nu tveka.. Hur tänker ni andra?
Missat lite i tråden ser jag.... Här blir det varken dop eller namngivningsfest hoppas inte trollen kommer och tar min pojke =)
Monni- Jag hade blivit smått hysterisk på maken, visst ensamtid är bra men hoppas att det är lika "självklart" för bägge föräldrar att även du får lite sådant om du vill! Jag kommer iväg och får träna några timmar i veckan guuu så skönt!
Flera som har vaccinerat era små? Gick allt bra? Viktor blev vaccinerad och skrek otröstligt men blev iaf inte märkbart påverkad på annat sätt.
Larsson- Jag hade nog sagt till syskonen att det inte kommer någon bild men så klart att de var välkomna att hälsa på (om du vill träffa dem? ) och träffa bebis irl. Jag hade nog berättat för barnet ganska snart att morfar var sjuk och att de inte ska träffas. Jag menar att det kan ju bli så att han söker kontakt med barnet när ni inte är där som på dagis och att man inte ska träffa morfar utan mamma och pappa.
Vem funderade på barnvakt? Här har sonens farmor varit barnvakt ca 2 tim medans jag tränade. Farmor har uppfostrat 4 pojkar och klarar en bebis minst lika bra som jag ;) även om det var ett tag sedan hon hade egna barn.
Här har mensen inte dykt upp lillen är nu 3,5 månad och ammar heltid. Men märker att gravidhormonerna är på väg ur kroppen och börjar nu tappa hår och tillbaka i mitt vanliga "lynninga" humör ;) någon mer som känner igen sig?
Ofeigur- Bajset här är gult och väldigt löst ibland lite klumpigt som du beskriver!
FridaKarin- Känner igen det med ont i ryggen. Man bär ju rätt tungt nu för tiden, min kille väger över 7 kg. Jag lyfte tokigt några dagar efter förlossningen och var tvungen att gå till sjukgymnast. Han sa att få bukt med ryggproblem är det motion och rörelse som gäller även om det gör ont när man gör det! Fick order om att ut och gå och sedan 3 övningar jag kan säga att jag grät efter de första promenaderna men sen blev det riktigt bra!
Hur gör och tänker ni med vinterkläder till era små? Tycker det är svårt med storlekarna!! Min Viktor är född 9 juni och är altså 3mån 3 v ( vägde 7,2 vid 3 månader och har inte vägt sen dess) och drar redan nu st 68 i bodys. Vilken storlek ska man egentligen ha på overall? Och skor hur gör ni med det egentligen?
Fridakarin- Tyvärr har ppilla rätt ;) inga barnkläder tydligen, mamma var där och hittade ingenting =(
oj då hade visst felom ullered, min mamma var nog inte så bra på att leta då 
här börjar planerna för föräldraledigheten ta form får se om det blir som planerat...vi försöker dela lika. jag har varit fl seb bebis kom och några veckor innan. när v är 5 mån så börjar jag jobba 25% och maken 75% så gör vi i ett par månader (beroende på ammningen så får vi se) sen 50-50 tills det är dags för maken att gå på fl på heltid- och dagis blir det någon gång under hösten vintern nästa år...
hjärterum- jösses tänder redan undrar som enstyckanna hur gammal är hon? har nämligen också en som dreglar en hel del...
Hur gör ni med nattningsrutinerna va gör ni och hur lång tid tar det för er? och vid vilken ålder började ni ?
Vi har ännu inte mkt rutiner utan anpassar oss efter Viktor han somnar ofta i famnen efter ammning eller om vi bär el gungar i babysittern. när han somnar vid 20 tiden lägger vi honom i hanssängen som står brevid vår. han brukar vakna när vi går och lägger oss och ammar igen, när han är klar så lägger jag honom i sängen igen .
Ford mondeo - 11 STOORT bagage får plats vagn + hund, rekomenderas!
Viktor
Beräknad födelse 6/6 2011
Födelsedag 9/6
Smärtlindring Lustgas
Vikt 3870g
Längd 53
Nu nästan 6 månader 9080 g och 72 lång