Inlägg från: Liiina89 |Visa alla inlägg
  • Liiina89

Juni/Juli mammor...

Jag har inte alls varit med i den här tråden men jag fick en flicka 8juli-11 :)

Jag har också samma problem med nappflaska... jag tror att vi har testat vartenda märke som går att få tag på i min stad och det är minst 8 olika flaskor vi har!!Obestämd

Auo, det som funkade bäst för oss (då åt hon 100ml) var att vi först doppade flaskan i sockervatten. men det funkar bara två dagar Obestämd i "vanliga" fall äter hon bara 10-40 ml och sen blir hon helt förtvivlad och förbannad....
    Hattifnatts förslag ska jag nog ge mig på om hon vaknar på natten någon dag framöver.

Någon som har annat förslag?? Tur det finns vanlig mat att ge, mjölken har minskat otroligt mycket i mängd!

• Liiina89
    FridaKarin skrev 2012-01-17 00:17:32 följande:
    Hur går det om pappan ger flaskan? Om pappan och din dotter sitter i lugn och ro själva. Om hon ser dig så kanske det inte går.
    Det går inte alls tyvärr. =/ Då är det gallskrik som gäller....
    Nikki81 skrev 2012-01-17 06:13:19 följande:
    Jag hade samma problem med min son nar han var bebis. Han alskade brostet och ville inte alls ha nagon flaska. Problemet var att jag skulle borja jobba efter 6 manader. Pa BVC sa skoterskan att nar det val kommer till kritan och ar borta en hel dag sa kommer han med sakerhet att acceptera flaskan. Och mycket riktigt sa borjade han ta den forsta dagen jag inte var dar. Innan hade vi provat med att sambon gett den men da kom jag alltid hem efter ett par timmar. Dock fick han utpumpad mjolk.

Min dotter nu verkar vara lika dan och inte gilla flaskan mer an om det ar vatten i den. Men den har gangen ska jag inte tillbaka till jobbet forrans hon ar minst 12 manader sa har ingen bradska. Hon far amma pa bast hon vill tills ettarsaldern. Jag forsoker istallet ge henne grot pa kvallen for att hon inte ska bli hungrig under natten da jag sedan drygt en vecka tillbaka slutade nattamma henne. Hon verkar sta sig till klockan 4-5.30 utan att bli hungrig.
    Vi har testat det med, dvs att "svälta" henne... Flaska eller inget alls. Men efter fleeera timmar så orkar man inte och det är ju självklart att ungen måste ha mat.  Skulle inte kunna lämna henne en hel dag själv utan att veta att hon verkligen äter =/
    Som tur är finns MAT =)  Vi ger gröt kl 14 och mat kl 18. Sen ammar jag från ena  bröstet vid 20-21. Hon somnar vid 21-22 och vaknar inte förens vid 5-6 på morgonen för att amma lite. Somnar om direkt och vi klivar upp mellan 9-10. Så det är iaf jätte skönt...
    Fast nu kom jag precis hem från BVC och vaccinering. Stackars unge, både tänder och vaccin på samma dagar =( Tur det är övergående =)

Men man behöver väll inte ge välling eller hur? Tycker det här med mat är lite krångligt och ingen information från bvc får jag heller... =/
  • Liiina89

Ammar 6-7, somnar om direkt.
    gröt: 9
    mat: 12-12.30
    frukt: 15
    mat: 18
    ammar: 20.30
    Somnar kvart i 9-9
    Ibland ammar jag även 3-4minuter kl 1 på natten.

• Liiina89
    Liniz77 skrev 2012-02-16 12:28:39 följande:
    Hur går det med er mammors vikt? Har ni gått ner allt eller hänger mamma kilona med?
    Jag väger nu mindre än vad jag gjorde för 10 år sen när jag blev gravid med min store gosse, bara 1 kg mindre men jag har inte vägt så lite sen jag var 22. Jag har 1 kg kvar t min sk drömvikt så nu kör jag på. Kräksjukan för en vecka sen gav mig lite gratis skjuts.
    Här sovs det dåligt. Maten är lite till och från. Ger både välling o ersättning på dagarna då jag dragit ner amningen dagtid. Upplever att matningen går bättre då. Här gillas familjens normalkryddade mat o hipps burkar bäst.
    Jag gick upp 30kg under graviditeten. Har idag 4-5 kg kvar. Det enda jag gjort är att ha tagit promenader varje dag. Däremot skulle jag vilja gå ner dessa 4-5 kg + 10kg till.
    MD77 skrev 2012-02-16 12:40:52 följande:
    Har inte heller vägt så som jag gör nu på flera år. Har gått ner 39 kg sen förlossningen och väger nu 68kg, så ni kan ju förstå hur illa det var, fanns en hel del att ta av Glad Jag har kört på LCHF sen slutet av augusti och det har ju gjort susen helt enkelt.
    Kanske du MD77 kan hjälpa mig att komma igång med lchf ? :)

Såg att andra skrivit vad deras barn väger.
    Min tjej är 7mån1vecka och hon är 65cm lång och väger 7250g :) Hon äter som en häst och är superaktiv hela tiden.
    Hon har precis lärt sig att krypa ordentligt efter 2månaders backande/krälande/dragandes.
    Hon har även fått en tredje tand nu idagarna så nu har hon en kindtand och de bägge nedre framtänderna =)
  • Liiina89

Nu har min lilla vildning börjat klättra upp på allt möjligt, förutom spjälsängen (Tack!!). Hon står helt själv hur länge som helst och har börjat säga hej också =) Nu är det pappa, mamma och hej. Speciellt pappa hör jag hela dagarna =p  

• Liiina89

Jag är extra stolt idag! =D

Min dotter (9mån) har under 2veckors tid börjar ta 1, 2 och 3steg. Idag tog hon hela SEX sammanhängande steg utan att ramla!! =))) 
    Hon har även börjat lära sig att äta med sked =)

Åh vad underbart det är att vara mamma <3     

Svar på tråden Juni/Juli mammor...