Liniz77 skrev 2012-02-16 12:28:39 följande:
Hur går det med er mammors vikt? Har ni gått ner allt eller hänger mamma kilona med?
Jag väger nu mindre än vad jag gjorde för 10 år sen när jag blev gravid med min store gosse, bara 1 kg mindre men jag har inte vägt så lite sen jag var 22. Jag har 1 kg kvar t min sk drömvikt så nu kör jag på. Kräksjukan för en vecka sen gav mig lite gratis skjuts.
Här sovs det dåligt. Maten är lite till och från. Ger både välling o ersättning på dagarna då jag dragit ner amningen dagtid. Upplever att matningen går bättre då. Här gillas familjens normalkryddade mat o hipps burkar bäst.
Jag gick upp 30kg under graviditeten. Har idag 4-5 kg kvar. Det enda jag gjort är att ha tagit promenader varje dag. Däremot skulle jag vilja gå ner dessa 4-5 kg + 10kg till.
MD77 skrev 2012-02-16 12:40:52 följande:
Har inte heller vägt så som jag gör nu på flera år. Har gått ner 39 kg sen förlossningen och väger nu 68kg, så ni kan ju förstå hur illa det var, fanns en hel del att ta av

Jag har kört på LCHF sen slutet av augusti och det har ju gjort susen helt enkelt.
Kanske du MD77 kan hjälpa mig att komma igång med lchf ? :)
Såg att andra skrivit vad deras barn väger.
Min tjej är 7mån1vecka och hon är 65cm lång och väger 7250g :) Hon äter som en häst och är superaktiv hela tiden.
Hon har precis lärt sig att krypa ordentligt efter 2månaders backande/krälande/dragandes.
Hon har även fått en tredje tand nu idagarna så nu har hon en kindtand och de bägge nedre framtänderna =)