Inlägg från: SmåBustroll |Visa alla inlägg
  • SmåBustroll

Juni/Juli mammor...

MorsLillaOlle skrev 2012-03-06 18:58:04 följande:

Han somnar mellan 18-18.30. Sover 2-3 ggr på dan, oftast 2. Ungefär 40-60 min per gång. Sover väl i snitt 2 timmar per dag. Idag sov han 3 ggr. 15+30+30 min, det var i minsta laget. Vaknar mellan 06-07.

Ca det samma för O. Han sover 2 gånger pr dag och somnar ca 18-18.30. Han äter bra med vanlig mat, och vi slutade amma för ca en vecka sen. Han hade tappat intresset dagtid, och småsnuttade hela nätterna så jag blev trötttttt...

Nu är han dock förkyld, igen, och gnällig. Tänder på G också verkar det som, men de vill inte komma. Han är också mkt frustrerad över att han inte kan ta sig runt dit han vill för egen maskin. Kommer bara bakåt... Men har precis börjat stå på alla fyra och gunga. Och så ligger han på mage och "torrsimmar" i galopptakt. Ser kul ut Men får han två händer att hålla i så knallar han på i racerfart och är mkt nöjd. Bara lite begränsat hur kul ägaren till de två händerna (jag) tycker det är att knalla runt med O hela dagarna när han vill någonstans.

Han "pratar" mkt. Har sen en mnd ca sagt Mamma och ser verkligen ut att mena det. Kommer när han är arg på mig och vill gå eller komma runt på ngt vis.

Han äter ca såhär på dagarna.

7 frukost, en portion gröt.

11 lunch. En burk och kanske lite smörgås

14 mellis. Typ frukt eller macka eller lite välling.

16 Middag. Det vi äter eller en burk

18, 220 ml välling att somna på. Han vill helst ligga i sin säng och dricka så han bara kan vända sig på mage och somna när han är nöjd.

Sen brukar han hinna klämma i sig ca 100 ml välling till under natten samt att jag måste upp och stoppa in nappen/ge lite vatten en 3-5 gånger pr natt. Hoppas det är förkylningarna som ställer till det mest här, så jag får sova snart... Ett par nätter nu runt 2-4 på natten har han varit extra krånglig och varit svår att söva om.                  
  • SmåBustroll

Lilla O kryper inte heller, men ålar äntligen. Men han vill också helst gå och hålla i någons händer

• SmåBustroll

Os mage har varit trög och han har fått laktulose, men nu är den absolut tvärt om.. Hm. Tänder kanske, eller förkylniing, eller bägge. Han fick två tänder i underkäken för några dagar sen, men gräver fortfarande som en tok i munnen och dreglar massor. Så kanske de där uppe är på g nu med!??! Fast det ser inte så ut riktigt... Ja det visar sig. Han sover hyfsat nu, oftast. Men vaknar ett antal gånger pr natt och vill ha vatten.

• SmåBustroll

B

Ppilla skrev 2012-04-07 05:24:02 följande:
    Oh yes. Två nätter i rad härlig påskpresent. Vaknar kl 5 för välling och somnar sen in igen. Hurra för sömn

Hurra!! Här dricker O bara vatten när han vaknar 2-5 ggr per natt. Ok att han inte vill ha mat, men jag måste ju upp och ge vatten får ta tag i det vid tillfälle om det inte går över av sig själv snart.
  • SmåBustroll
    Larsson2006 skrev 2012-05-27 19:34:53 följande:
    Urk. Känns som jag ska dö. Klarar knappt röra mig, får inte behålla nått och har så sjukt ont i kroppen. Har frossa och tror jag halusinerar, känns som bebyn kommit ut. Ibland e jag 100% på att hon ligger brevid mig och gråter.

Låter inte bra alls! Är du ensam hemma? Eller har du någon hemma som ser efter dig? Viktigt att du inte får vätskebrist. Kanske vore smart att kontakta sjukhuset och evt åka in och få påfyllning av vätska och elektrolyter. 

• SmåBustroll

Sånna kalas ni har alla Här blir det mor- och farföräldrar på besök bara. Vi bor ganska långt från släkt och vänner så det blir lagom så. Dopet blev lite större fest för alla istället.

• SmåBustroll

O säger mamma, men inget mer som man förstår. Älskade att gå och hålla handen  ända fram till när han kom på hur man kryper, så nu kryper han hellre. Går dock längs möbler och klättrar själv upp för trappan. Ramlar inte så mkt, det är skönt. Dock älskar han att stänga och öppna dörrar och det är inte så smart alltid. Just nu har han feber, haft i ett par dagar. Inga andra symptom. Hoppas han blir frisk snart. Han är lite gnällig med feber.  

• SmåBustroll
    Liniz77 skrev 2012-07-07 21:27:29 följande:
    Är det inte dags att sluta diskutera hur andra lägger upp sitt familjeliv? Eller skuldbelägga... Jag hade en vild 18 månaders när jag fick mitt andra barn. När jag ammade höll han på att bränna ner huset en gång. Vred på alla spisknappar satte igång diskmaskinen, klättrade, hittade honom flertalet ggn i fönsterkarmen. Ja han gick på förskola för att lillasyster skulle få lite egentid o inte bara hänga med. Jag behövde det sannerligen, nätterna var jobbiga o att kunna sova när han var på förskola var guld! Jag var en bättre mamma då. När trean kom var 2:an 5. Hon fick helt bestämma när hon ville vara hemma o inte. Hon var guld o ville gärna vara hemma o mysa o hon behövde det för att inte vara utanför. Ettan gick i ettan. När 4:an kom var 3:an 26 mån. Hon behöver förskola o gick även hon på denna underbara förskola. Men hade ngn hemma dag. Med 4 barn som går i 3:an, 1:an o lilla fröken trots behövs energi t eftermiddagarna m mkt läxor o matlagning etc. Mitt motto har alltid varit att ska mina barn vara i verksamhet när jag är hemma skall den kännas givande o inte enbart förvaring. Men jag har hittat världens bästa förskola o kör gladeligen genom hela stan för den. Nu skall även Iris börja i augusti o den ungen älskar det stället REDAN!

Gillar heller inte skuldbeläggande! Bra skrivet.
  • SmåBustroll
    Ofeigur skrev 2012-09-18 19:23:11 följande:
    Här kom det ingen mens denna månad=) Nu ska Indra förhoppningsvis blir storasyster!=)

Grattis! Har inte skrivt här på länge, men lillebror O blir också storebror snart, eller i januari i vart fall
Svar på tråden Juni/Juli mammor...