Juni/Juli mammor...
Till oss sa bvc att när de kan vända sig och sova på mage så ska man ta bort kudden. För att näsan ska vara fri.
Till oss sa bvc att när de kan vända sig och sova på mage så ska man ta bort kudden. För att näsan ska vara fri.
Hej alla mammaor. Är allt bra med er? Tänkte höra hur länge ni ska vara hemma och när bebis ska börja på förskolan?
Vi hade tänkt att min sambo ska vara ledig från aug till mars sen så ska lilleman börja förskolan när han är 1 år och 7-8 månader.
Är det någon som vet hur många dagar det är bra att spara? Vi snålar massor med dagar. När min sambo varit pappa ledig så räknar vi med att ha ca 40 L dagar kvar och 40 S dagar kvar.
Vidar kan sitta själv länge, men måste ha något bakom för tillslut så välter han. Han älskar att ligga på mage på golvet och tar sig runt bra. Men framåt är svårt. Bak och i cirklar är lättare. Han har börjat att ställa sig på knä och gunga lite med rumpan. Men han orkar inte krypa. Men det är nog bara en tids fråga.
Vi ger Vidar Althera ersättning, vet att det var fler barn här inne som åt det? Hur har det gått för era bebisar med mjölken?
Vi fick svar från blodprovet idag. Det visade mjölkallergi som vi förstod. :(
Magsjuka här igen då. Var ju bara 1.5 månad sedan sist så varför inte? HAHA
Vidar är den som är sjuk, hoppas att inte jag och sambon får det. Inte lätt att vara magsjuk själv och ta hand om en bebis. I början av dec då vi var sjuka så blev jag och sambon magsjuka samma natt. Ingen höjdare!
Vidar äter bara 08 12 16 och 20 ... Inget natt mål!
Jag har gått ner gravkilo men har också övervikt kvar sedan innan. Vill gå ner ca 10 kilo. :D
Vägen 5 kilo mindre än när jag skrev in min hos BM :)
Och vilka små lätta barn ni har ;) 8 kilo på 8 månaderskollen. Min lilla väger nog lätt över 10 :D