• Ppilla

Juni/Juli mammor...

MammaJennii skrev 2011-08-08 09:21:50 följande:
    Om ni låter henne somna på mage i din famn då och sen lägga ner henne, kan det funka?!
    jo ibland men ofta blir hon störd till tusen om hon somnar i min famn och jag måste lägga ner henne, men jg ska testa lägga henne på mage i sängen ikväll under uppsikt sen när hon somnat ska jag tsta att vända på henne.
    Hon kan vissrligen lyfta på huvet själv och vänder det ofta men det är ju in "stabilt"
    Fiaaaa84 skrev 2011-08-08 09:41:55 följande:
    Anledningen till att bebisar inte ska ligga på mage och sova är att det ökar risken för plötslig spädbarnsdöd. Vet inte hur mycket ökad risk det är, men sen man ändrade rekommendationerna på 90-talet så har antalet fall minskat betydligt. Men jag förstår att det är jobbigt när man har en bebis som inte vill sova på rygg. Min lillkille fullkomligt hatar att ligga på mage så jag behöver inte ens fundera på hur jag ska göra...
    jag är lite skeptiskt till statestik dessvärre, då det ofta finns en massa faktorer som int allti kollas upp. Då fick man ju dricka under grav och amning ( ganska fritt) och man rökte mer. De sägs ju också påverks PSD. Men det ligger ju säkert något i resultatet ändå..
  • Ppilla

Ohhh jag har testat det många ggr. Med henne på bröstet. Nackdelen är att jag har en bebis som är varm som ett element. Ett täcke på henne och hon är plaskvåt efter några timmar. Och en annan fryser ju:) i-landsproblem. Hon ligger med endast pyjamas i sin egen säng annars blir hon svettig som bara den.

Är det ok för kräkiga bebisar att ligga på rygg? Finns det ingen risk där?

• Ppilla

Jag började på Cambridge förra måndagen. Gick ner 3,8 första veckan. Ska "bara" bli av med 16 till och allt ska vara väck till dopet 24 sep har jag som mål. Gärna tidigare:)

• Ppilla

Kan man inte lägga in dessa listor i trådstarten el något?? Får bläddra en massa bara för dem

• Ppilla

Mammajennii: jag har hört rykten om att man er bör springa på ett halvår efter förlossning:( jag vill också blir avundsjuk på alla som springer i solen. Fick bli första spinnpasset på 7 veckor igår. Flåsade som en tjur. Kondition och muskler är verkligen en färskvara

• Ppilla

Gahhhhhhh!!!
    Har haft mannens morbror med familj på besök vilken jävla pärs!!
    Börjar med att de är över en timme för sent vilket innebär att de i princip kom när hon brukar sova. Mamman kom med "råd" heeeeela heeeeela tiden. Klankade ner på hur mycket som helst bland annat då att vi följer nutidens råd från BVC angående typ allt som ryggläge, kost mm. Även på mitt sätt att banta. Och inte ens när lilla skrek av trötthet förstod dem att de kanske skulle gå. nej just när lillan skrek d skulle hon hålla honom.
    Är så fruktansvärt trött på alla besserwisserfasoner folk har. Jag vet väl bas som funkar och inte funkar på mitt eget barn. Misstolka mig inte, jag tar mer än gärna emot tips och råd men avskyr när jag får höra gör så här!! Trist när de verkligen är supertrevliga människor i vanliga fall.

Nej nu har jag kräktes av mig lite... Nu ska jag leta upp flaskan

• Ppilla

Vilken jävla idiot till sambo man har idag. Han var ledig hela förmiddagen men inte blev jag avlastad inte. Han kunde i allafall erbjuda att hålla henne medan jag duscha. Idiot?!!

• Ppilla

Toffs: igår fick jag lite avlastning för att träna en timme. När jag kom hem hade min sambo spel för hon hade gråtit i en timme. Haaaa längtar till den dagen då han ska ha henne själv en dag. Hoppas han verkligen förstår att det inte alltid är så lätt. Som du skrev när hon är glad o mysig och bajsfri då dyrkar han henne

Svar på tråden Juni/Juli mammor...