Vilka ordentliga nattningsrutiner många har! Och barn som äter på regelbundna tider! Vi har ändå en pojk som sover bra nu, somnar typ 20 till 21, i vagnen lr till ersättningen. Sen ger vi mat innan vi lägger oss mellan 22-23, han äter i sömnen då :) Sen äter han alltid på natten men tiden varierar enormt, allt mellan 2-5 typ. Ibland är han inte ens hungrig när han vaknar utan bara babblar, men då gör jag en liten sats så han kan somna om igen.
Vi går alltid upp o micrar vattnet som står färdigt i kylskåpet. Läser att vissa har termos, blandar ni med vanligt kallt vatten då lr hur gör ni för att få rätt tempratur? Hade vart skönt att inte behöva gå ut till köket :)
Här gör jag mest hemma, sambon gör om jag ger order typ haha. Är så pedantisk nu o kan inte låta bli att plocka hela tiden, med en 2 åring är det ju grejer i hela huset! Och när storebror är på dagis 3 dagar i veckan storstädar jag. Känner själv att det blir för mkt nu då jag aldrig kan slappna av utan bara tänker på allt jag måste göra! Går hos psykolog o hon tipsade om att skriva en lista på allt som ska göras på kvällen inför nästa dag, så tar vi gemensamt ansvar för det o jag måste inte känna att det ansvaret ligger på bara mig! Jättebra och enkel ide som jag själv aldrig skulle komma på :) Det underlättar jättemkt kan jag säga.