• Tokstolla

Liberos nya blöja? Är du för eller emot...?

Libero har gjort en stor ändring i sitt blöjsortiment och ändrat en av marknadens mest populära blöjor (Comfort fit) till (Active) en tunnare och enligt Libero själva mer följsam blöja.

Men vad tycker du om bytet? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-17 10:15
    Morgontrött som man är så blandade jag ihop namnen på blöjorna. Menar så klart Liberos nya sort ACTION och inte active fit (pampers)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Liberos nya blöja? Är du för eller emot...?
  • Tokstolla

Personligen tycker jag att den inte suger upp lika bra. Sitter inte lika smäck på kroppen och läcker ofta. Är det någon som har tips på annan blöja? Provade pampers men näh, det var inte mkt bättre då jag inte tyckte den orkade med så mkt kiss...

• Tokstolla
    älskarlivet81 skrev 2011-07-17 10:13:56 följande:
    Den nya blöjan heter väl inte Active fit? Det är ju Pampers nya som heter det.. Liberos nya heter väl Action eller något sådant?

I vilket fall som helst så älskar vi den! Mycket tunnare och lika bra som de gamla blöjorna! 
    Så sant så sant.
    Tack! 
  • Tokstolla

Enligt libero själva så har dom gjort en undersökning (typ) och än så länge är det bara 22% som hellre vill ha dessa nya blöjor... Hm? 

• Tokstolla
    älskarlivet81 skrev 2011-07-18 08:45:09 följande:
    Varför det? Jag vet många som köper Libero och är nöjda.. Vi skulle aldrig få för oss att köpa en annan blöja och dessutom vet jag inte vilken blöja vi skulle köpa om det inte hade varit Libero..

Jag tycker det är mer konstigt att Pampers går ut och säger att 8 av 10 småbarnsföräldrar rekommenderar deras nya blöja... Jag vet nog ingen som är nöjd med den :D 
    Asså jag tillhör skaran som tycker att den nya blöjan är så dålig att jag inte kan köpa den alls. Jag tycker inte om pampers iofs men det är bättre än den nya libero vilket jag har förstått att rätt många faktiskt tycker. 
    Min önskan är väl mest att comfort fit ska få komma tillbaka till marknaden helt enkelt.  =)

Min lille hade pampers från födseln- jag tycker de var mycket bättre fram tills att han vägde ca 7 kg- då bytte vi till comfort fit. =) 
  • Tokstolla
    Miss Cee skrev 2011-07-18 22:10:31 följande:
    De är fullkomligt värdelösa! Det går inte en enda natt utan att sonen är genomvåt nä rhan vaknar och det har läckt massor. Och vi har gjort säkert 20 försök.

Det hade inte gjort mig något om de fortfarande hade behållt en vettig nattblöja i stor storlek, som var TJOCK. Han behöver knappast en übertunn blöja för att kunna röra sig smidigt när han sover!!!

Pampers får han utslag av, så vi provar oss runt på jakt efter en ny blöja som funkar på nätterna nu. Provar Huggies just nu och de är något sånär.
    Jag funderar på att prova willys. Vet att det är många som är nöjda och vad mer kan man göra när man provat de 3 "supermärkerna" på stormarknaden... 
  • Tokstolla

Sedan finns Lidls blöjor också som tydligen är rätt populära med fina "bäst i test" (frågan är vilka dom testades emot) så man kanske borde prova dom också...

• Tokstolla
    Lindreas skrev 2011-10-03 15:25:45 följande:
    Jag vet att det här är en gammal tråd, men Libero har tagit bort Action fit nu, och Comfort fit är tillbaka. Fan, nu märker man VERKLIGEN skillnad i tjocklek och knölighet! Ska bunkra upp med Action Fit innan de försvinner överallt. :S
    Fast i vår butik finns det comfort fit som är tunna och de är jättebra... Det var bara action som var dåliga för oss. 
    Fast å andra sidan funkade de gamla comfort bra också.  
  • Tokstolla
    Lindreas skrev 2011-10-04 10:30:58 följande:
    Du menar de i nya förpackningar? Alltså att de är smalare liksom? De har vi också, men de är knöliga som sjutton. Jag gillade de gamla eftersom de formade sig bra i grenen.
    Ja, jag kan hålla med om att de är lite knöliga och inte formar sig lika bra men trots det så håller det min son torr. Vilket jag anser vara något av det viktigaste. 
    Däremot på natten får han ha den största storleken på sig. Dessa 7:or är tjocka som dom gamla och jag har fått för mig att det ska vara bättre. Fast jag kanske bara inbillar mig
    (Sonen väger 15kg) 
  • Tokstolla
    Lindreas skrev 2011-10-04 10:54:19 följande:
    Haha, och jag är kräsen och vill ha både och, grabben ska både vara torr och ha det bekvämt.
    Absolut ska barnen kunna röra sig men tycker du att ditt barn rör sig sämre med den nya varianten eller känns det bara "knöligare" för dig. För så är det hos oss. Sonen rör sig obehindrat oavsett blöjtypen medan jag tycker den ser ut att sitta konstigt. =)
  • Tokstolla

Ja, jag antar att ni får bunkra och skriva desperata mail till Libero
    Så gjorde jag  

• Tokstolla
    Lizzie 83 skrev 2011-10-04 21:10:40 följande:
    Har köpt de nya Comfort Fit blöjorna. De har bytt tillbaka till namnet Comfort Fit och de gamla figurerna på blöjorna, men de är fortfarande lila tunna som action.
    Ja, men passformen är helt annorlunda och för oss funkar de nya blöjorna fint igen. =) 
    Fast vi kör med 7orna på natten och dessa är lika tjocka som de gamla. 
Svar på tråden Liberos nya blöja? Är du för eller emot...?