Inlägg från: Septemberknodd |Visa alla inlägg
  • Septemberknodd

Abort vid Downs Syndrom?

Milliemolly skrev 2011-10-09 20:51:21 följande:
    Vår ds-bebis hade så svårt hjärtfel att det avled av sig självt i magen...........................

Jag tycker man ska tänka till en gång extra när man tycker att åh de är så gulliga. det är inga djur vi pratar om. det är barn, som är söta visst, men växer upp till vuxna med förståndshandikapp. de har ofta hjärtfel. problem med munnen, hörseln mm. Många har ojämnt humör. de får bo på gruppboenden och jobba  på fabriker. de kan inte klara sig själva och inte skaffa barn.

Är det vad man vill för sitt barn? Är man beredd att ta alla sjukhusbesök, talpedagoger, lära sig teckenspråk och ha ett barn som aldirg någonsin blir vuxet - då tycker jag inte att man ska göra KUb eller fvp överhuvudtaget! De kan gå på vanligt dagis men sedan väntar särskolan, elevassistenter mm.

Det ändrar om hela livet för en vanlig familj. syskonet kommer att bli åsidosatta. Då blir det avlastningshem för barnet med ds.....................

Hela livet ändras. Sedan vet jag att de skänker mycket glädje också, men det är inte en dans på rosor.
    Oj! Vad ledsen jag blev av att läsa det här inlägget, och vad fel du har! Beklagar din förlust av barnet i magen, men du är helt ute och cyklar i sin analys av hur livet blir.
    mamma till vackra Tea -06 (ds) & underbara Anna-Klara -08
Svar på tråden Abort vid Downs Syndrom?