• annah01

nagelförlängning utan plasttippar, finns det

går det göra nagelförlängning utan plasttippar är det endast med bio sculpture gel isåfall

eller går det i andra material lägga en mall under egna nagel och bygga upp den på det viset

vill ha tunna och så naturligt det bara går

blir aldrig klok på denna djungel av metoder och tillvägagångssätt ju.........

• Svar på tråden nagelförlängning utan plasttippar, finns det
  • Zargenta

Det går att bygga ut längden med olika material, acryl eller gele, beroende på hur van du är och hur duktig nagelteknologen är, så håller det ganska bra...

Annars är en tunn tipp och en riktigt duktig teknolog att rekommendera, jag håller på med acryl hemma och ett system där jag har en mall jag fyller och trycker på, vilket gör att de blir riktigt tunna istället för tjocka och massa att fila på... Tunnare än gele och lika glansiga iom noll filning!

Liten olycka men älskad och efterlängtad
  • annah01

jag har haft med tippar men tycker sen att materialet som läggs ovanpå gör nageln hemskt tjock och fejkad så ska jag lägga ut pengar igen på det ska den se naturlig ut men i denna djungel av grejer salonger m.m blir det väl aldrig av suck behöver salong i jönköpingstrakten

• varfördåför

av dem jag har sett så blir gel tunnare än acryl. Jag bygger själv med gel ( ) så jag kanske är partisk, men jag har sett endel nagelförlängningar och har alltid tyckt att gel blir finare

detta är den första jag gjort själv i enbart gel utan plast tippen den är inte tjockare än en vanlig nagel och höll i  två veckor trotts stort hus och fyra barn att tahand om (upplevde nästan att den höll bättre än då jag använt plasttippar)
    nepp... kan inte stava... sorry!
  • marinassk

Har haft silke, gel o acryl... Acryl blev galet fina. Blev svårt att se att de var fejk!

• Snabeldrake
    annah01 skrev 2011-07-17 18:11:47 följande:
    jag har haft med tippar men tycker sen att materialet som läggs ovanpå gör nageln hemskt tjock och fejkad så ska jag lägga ut pengar igen på det ska den se naturlig ut men i denna djungel av grejer salonger m.m blir det väl aldrig av suck behöver salong i jönköpingstrakten
    I Nässjö finns en riktigt duktig nagel-tjej. Haha jag kan ta reda på vad hon heter och vad salongen heter om du vill? Det är ju bara en halvtimma med bil dit om du bor i JKPG.
  • annah01

ja tack snabeldrake kolla gärna upp i nässjö bor halvvägs dit det blir inte långt att resa 

• JBC

Det går som skrivet ovan att bygga både med gelé och akryl. Vilket som blir finast är nog faktiskt upp till vem du går hos, men man kan räkna med att om man går till nån som är lite dyrare så tar dom också betalt för ett bra jobb.

Byggda naglar kan hålla lika bra som sånna med tippar, men det beror mycket på vidhäftningen vid den egna nageln gentemot märket man gör det med.

Svar på tråden nagelförlängning utan plasttippar, finns det