• Fatima89

Fritidsaktivitet för en 4 åring?

Hejsan,
    jag letar efter Fritids aktiviteter till min son, han flyller 4 i september. vill hitta något kul, som ex dans, ridning.....  (aktiviteter med våld, ex karate, boxning etc är uteslutet) Jag vet inte riktigt vad som finns, Han går redan i skogsmulle som är 1gång varannan vecka. annars så går han på dagis. så han träffar andra barn. men vill att han har möjlighet att prova allt. så vill börja visa dom olika aktiviteterna som finns

(lite om grabben)
    Min son är en väldigt glad grabb och har mycket spring i benen, gör kullebittor lite här och var, skall upp i varje möbel och kan så klart ALLT själv =P Han gillar då man gör sig till och skojar med roliga påhittade ord. 

tacksam för svar

• Svar på tråden Fritidsaktivitet för en 4 åring?
  • Babyystar

Simskola eller gymnastik kanske vore något? :)

• elviramadigan101

Gå och gör en kreativ aktivitet med barnen istället. På The Creativity House.se kan man måla sin egen mugg eller figur. et gillade mina barn jättemycket. De är 6 och 10 år!

• elviramadigan101

Gå och gör en kreativ aktivitet med barnen istället. På The Creativity House.se kan man måla sin egen mugg eller figur. et gillade mina barn jättemycket. De är 6 och 10 år!

• Vildand

Dans och ridning har mina gått på i den åldern. Det har varit det enda som funnits, alla andra har haft 5 år gränser. Simskolorna har iofs haft 4 års gräns men längdkrav på 110 cm och det har inte mina varit. Du får kolla med olika föreningar där du bor för det är ju stor skillnad på utbud på olika platser. Studieförbunden har ofta barndans och eller barnmusikgrupper av olika slag.

• Faber

Förberedande karting fast det är dyrt(sen).

Artibus et armis recuperatur gloria
  • 071001

Gymnastik tycker jag är en bra aktivitet.

Fotboll tror jag att han är liten för. Brommapojkarna gjorde en satsning med 4-åringar och det var sista gången sa dem. Det var mest Jag måste kissa och vips stod alla och kissade osv. Inte så mycket fokus helt enkelt. 

• TEDDEN

Tennis spelar min 4-åring. Han är väldigt grabbig och mycket spring i benen. Han älskar det! 

• cloudberry79

Jag tror det räcker med en aktivitet i veckan för en fyraåring, men kan rekommendera bamsegympa eller andra gymnastikgrupper som är mer inriktade på att träna motorik, balans och sociala förmågor än ren uppvisningsgymnastik. Sonen älskar sin barngympa som han går på en gång i veckan och längtar nästan mer till torsdagsgympan än lördagsgodiset

If you love me - please don't feed me!
  • 071001

Ja, tennis! Det har vi funderat på till vår tjej. Pappan gillar´t!

Svar på tråden Fritidsaktivitet för en 4 åring?