Svartsjuk bonusdotter, orkar snart inte längre
Stackars dotter. jag förstår precis hennes situation.
var själv i samma ålder då pappa hittade en ny, och det var ingen rolig tid kan jag säga. Från att ha varit pappas mittpunkt, kommer det någon helt ny och hoppar in och försöker sno min plats, kändes det iallafaqll som. Jag gjorde allt i min makt för att fortsätta vara pappas enda flicka, tack och lov ebbade konkuransen ut efter några år... men tid tar det! Idag är det hon nog som är mest svartjsuk, blir sur om vi ägnar för mycket ensamtid med pappa...
Första åren är skitjobbiga med en ny i familjen. För oss blev det nästan en tävling om vem som skulle sitta bredvid pappa i soffan, vem som skulle få "egentid" med honom osv.
Det jag tycker du ska göra, är först och främst, se dig inte själv som bonusmamma åt henne än, för det är du inte. Du är pappas nya tjej, inget annat.
Sedan tycker jag du ska försöka skapa en relation till henne också, och lära känna henne. När du kommit nära henne trotr jag hon kommer låta dig låta dig vara ifred med hennes pappa. Även om det gått 3 år så är du fortfarande pappas nya tjej.
Ta lite ensamtid med flickan! Försök vara på hennes nivå och hitta på saker. Sedan stressar du inte, bli inte heller irriterad för tro mig, det kommer hon märka och då blir det nog än värre. Hon vill säkerligen visa dig att hon är hennes pappas mittpunkt, och inte du. Och det är förvisso sant också.