Lite ljud är väl en sak, men inte dygnet runt och inte hur mycket som helst. Oavsett hur man bor, tycker jag iaf. Där jag bor har jag senaste veckan störts av grillos ett antal gånger, cigarettrök så många gånger att det inte går att räkna, folk som spelar Guitar Hero och liknande fram till mitt i natten, grannar som bråkar efter kl 24, centrifugerande tvättmaskiner både sent och tidigt, barn som leker med ett sånt där bankbräde före halv sex på morgonen och en himla massa annat. Jag är fullt medveten om att jag bor i ett område med många familjer, och räknar inte med att det ska vara knäpptyst, men jag vill i alla fall kunna få sova mer än ett par timmar varje natt, särskilt när jag ska upp och jobba sen! Har försökt prata med några av grannarna, men de menar att de har sommarlov och semester och inte ska behöva ta det lugnt för att andra ska upp och jobba... suck... tydligen har grannarna efter jag pratat med dem klagat hos både den ena och den andra på att jag duschar halv sju på morgonen, vilket är mer eller mindre ett måste innan jag ska på jobbet... Men, jag kan väl inte hjälpa att de har ledigt och jag måste jobba?!