• nordan1

Är jag gravid eller bara bakfull?

Jag förväntar mig att min mens ska komma kring den 23 juli eftersom jag senast hade mens den 1 juli.

I lördags (den 16 juli) hade jag en pytteliten brunaktig fläck i trosorna, som liknade blod. Tänkte "konstigt"... men jag brydde mig inte om det utan festade vidare.

Så dagen efter, då jag var väldigt bakis, mycket mer än normalt eftersom jag kräktes vilket jag inte minns senast jag gjorde i bakfullt tillstånd, så under dagen så började jag känna en obehaglig molande känsla i höger äggstock, eller tror iallafall att det var äggstocken det satt då där i den regionen, nära urinblåsan om man säger så för att lokalisera positionen. Den smärtan sitter fortfarande kvar, två dagar senare. Kommer och går om man säger så, kände det väldigt mycket när jag satt och körde bil idag.

Nu tror ju jag inte att det faktum att jag kräktes dagen efter jag druckit alkohol har att göra med en ev. graviditet, det har nog andra logiska förklaringar... Men jag tänker att det kan väl kanske vara bakfyllan som gjorde att jag hade ont i de regionerna?? Eftersom jag var så extremt bakfull och mådde jätteilla.

Men å andra sidan lägger jag ihop den lilla blödningen och ont i äggstockarna... hur stor är risken för graviditet??? Jag vill verkligen inte vara det just nu eftersom jag inte är seriös med min sexpartner, alltså vi har inget seriöst förhållande... jag skulle inte kunna ta ett gravtest nu eftersom jag fortfarande väntar på beräknad menstruationsdag... men detta är något som jag tänkt på idag och om det är nån som har erfarenheter av tidiga graviditetstecken kan ni dela med er av dem??

• Svar på tråden Är jag gravid eller bara bakfull?
  • mzmaa

Så var det för mig, jag hade ont så där som du säger & sen visade det sig att jag var gravid & jag brukade inte spy heller! Men ta ett gravtest så ser du om du är eller inte! :)

• nordan1

Tack för svar! Haha roligt att du hade sammasak som jag! Men var du också mer bakis än vanligt samma månad som du upptäckte att du var gravid, eller kräktes du av andra anledningar? Alltså för att du var gravid? Jag menar att du säger det där att du inte heller brukade spy, i bakfylla eller?

Jag inväntar fortfarande spänt min mens, kan ju vara svårt att få ett rättvisande resultat på testet annars. Det enda jag har börjat känna är att det ibland dunkar i tuttarna, men de är inte ömma eller större. Men det kanske inte är sånt som dyker upp förrän man har missat en mens?

• mzmaa
    nordan1 skrev 2011-07-20 21:03:20 följande:
    Tack för svar! Haha roligt att du hade sammasak som jag! Men var du också mer bakis än vanligt samma månad som du upptäckte att du var gravid, eller kräktes du av andra anledningar? Alltså för att du var gravid? Jag menar att du säger det där att du inte heller brukade spy, i bakfylla eller?

Jag inväntar fortfarande spänt min mens, kan ju vara svårt att få ett rättvisande resultat på testet annars. Det enda jag har börjat känna är att det ibland dunkar i tuttarna, men de är inte ömma eller större. Men det kanske inte är sånt som dyker upp förrän man har missat en mens?
    Aah, jag var bakis samma månad som jag var gravid, var i vecka 6 när jag gjorde testet och då hade jag varit och festat veckan innan och mådde dåligt ända till vecka 12-13 :) Jag brukar inte spy när jag är bakfull, det var då jag märkte att något stog inte rätt till.. Så jag kollade och då var jag gravid! :)
  • mzmaa

Har du kollat om du är gravid förresten? :)

Svar på tråden Är jag gravid eller bara bakfull?