Inlägg från: sydneygirl |Visa alla inlägg
  • sydneygirl

Ocicat

Jag har också en bengal - är helt överväldigad av min lilla bengaltjejs temperament. Hur mysig som helst med action emellan! Hon är väldigt social och skall vara med hela tiden, inte i knät då utan mer som observatör eller assistent

Leeloo gillar att vatten- hoppar in i duschen varje morgon då man står där. Och att bada henne är inga problem alls, hon kollar mest lite förundrat vad som händer

Har ett par foton på henne i mitt galleri om ni vill se. Kan nämna att hon har mycket glitter i pälsen - något som är ganska specifikt för just bengalkatten.

• sydneygirl

(Kanske ska nämna också att jag valde mellan Ocicat och Bengal då jag skulle skaffa katt. Det blev bengal efter att ha träffat en på en utställning. Förälskade mig i den otroligt mjuka och vackra pälsen. Plus att efter att ha läst på om rasen tyckte att temperamentet skulle passa mig - och det gör det verkligen!)

• sydneygirl

Kul att det blir en Bengal!!! Själv funderar jag lite löst på om det kanske-eventuellt-möjligen ska bli en till....

Svar på tråden Ocicat