Ocicat
Någon här som har en Ocicat?
Någon här som har en Ocicat?
Det är en katt som ser ut som ett lejon
Jag har ingen själv, men är lite nyfiken på rasen.
Visst är de lite häftiga? Har haft perser, men är trött på pälen. Tänkte att jag skulle skaffa något helt annat nu. Hmmm, jag får väl se!
mysmika: tack för tips på ännu en länk. Ska bearbeta mannen lite (till) oxå
Lakritsmonstret: åh vad fin! Hur är den i humöret, har du den som innekatt?
Läste oxå att bengalkatten kan tycka om bad.. kul! Får väl se vad det blir, om det blir..
Kanonfina Frågis! Lejonman eller inte, de ser väldigt djungelaktiga ut i alla fall... Ska nog kolla runt lite på uppfödare av båda dessa raser - dom är jättefina!
Jag har tittat på Ocicat föreningen- Det finns en del uppfödare och många fina ungar där och de flesta verkar vara sålda eller reserverade. Tänkte jag skulle gå på någon utställning eller besöka någon uppfödare. Bengalen är vacker oxå!
Jag har tittat på Ocicat föreningen- Det finns en del uppfödare och många fina ungar där och de flesta verkar vara sålda eller reserverade. Tänkte jag skulle gå på någon utställning eller besöka någon uppfödare. Bengalen är vacker oxå!
djmugg: vet du om det är någon hane och vilka färger är det? Har inte sett alla färger ännu, men jag tycker den bruna är fin.
Bor hon i närheten av Göteborg?
Nu har jag bestämt mig! Det blev en Bengal. Har varit och tittat på båda raser och fastnade mest för Bengalen. Så nu har jag tingat henne. Får hem henne 28/1 och jag längtar verkligen - hon var så fin!
Tack för alla råd från Er!
Nu har jag bestämt mig! Det blev en Bengal. Har varit och tittat på båda raser och fastnade mest för Bengalen. Så nu har jag tingat henne. Får hem henne 28/1 och jag längtar verkligen - hon var så fin!
Tack för alla råd från Er!
Jag har en bondkatt å hoppas dom kommer att trivas tillsammans! Ska försöka få in lite bilder när jag har fått henne