Att inte kunna känna? Just nu har jag känslan av att inte kunna känna känslor
Behöver lite hjälp i att förstå mig själv.
Har upptäckt ett mönster och vill gärna förstå vad det handlar om.
Är i ett tillstånd just nu där jag upplever att jag inte känner känslor. Allt är typ samma, inga nyanser. Lite som att uppleva tomhet? Nu tror jag att jag förstår känslan av att det känns tomt... ?? Inga nyanser, inga skiftningar, inga olika känslor. Allt är bara samma samma. Då blir det svårt att veta vad man vill, svårt att fatta beslut osv... man är alltså förvirrad. Det är lätt lite kaos.
Det är som att man är lite avständ. Det är som att den högra hjärnhalvan - den som upplever, är lite avstängd och istället så är den vänsta hjärnhalvan igång hela tiden... alltså tankarna snurrar och far och man vill tänka ut allting. Livet blir lite tråkigt då, när man istället för att uppleva det går man igenom livet tänkandes istället.
Har upptäckt detta mönster hos mig själv... att jag med jämna mellanrum hamnar där. Det är som att det blir för mkt... och då fixar inte hjärnan det och stänger av. Och den för att återgå till det normala så kommer känslorna tillbaka efter ett tag... och det är som att jag är oerhört känslig. Och sen kommer jag in i detta stadiet igen...
Jag går i terapi och håller på att lära känna mig själv och framför allt mitt känsloliv... det e en enorm inre resa jag gör och bara att ha kommmit hit och kan "se" vad som händer med mig är stort. Tänkte höra om nån annan känner igen sig, vet vad jag pratar om eller kanske har kunskap om fenoment?
Förstår ju att det är helt normalt och så vi människor funkar.
Någon som känner igen sig?