Nu är de här! Bebisarna här för oss 30+ som längtat efter första barnet
Kul att läsa om hur det går för er med era små bebisar!
Acinna: Har läst om en annan tjej som haft X, hon fick göra IVF för att undvika att få det igen.
Millan
Kul att läsa om hur det går för er med era små bebisar!
Acinna: Har läst om en annan tjej som haft X, hon fick göra IVF för att undvika att få det igen.
Millan
Grattis Polarlantis!!!! Vilken baddare! Skönt att det ändå gick bra!
Millan
Grattis till Hoppsan Ceke! Kul att det gick så fort den här gången så slapp ni ångesten över att vänta på att bli med barn.
Lite frågor till er erfarna mammor!
Är det bättre med sovpåse än med lakan+filt i början? Behöver man då köpa två sovpåsar så man kan tvätta dem ofta?
Ska man ha kudde till det nyfödda barnet? Den jag såg på Ikea var för barn äldre än 6 månader?
Kan ni rekommendera någon gravidförsäkring?
Hur många plagg i storlek 50 behöver man? Jag föder i mitten på mars och har en mjuk overall i storlek 62 som jag fått, borde inte den räcka fast den kommer vara stor i början? Det är ju inte så lång tid innan det är sommar från födseln, har dessutom en åkpåse.
Jag är i vecka 23 på måndag och mitt enda problem är lite svullna ben, verkar som jag binder vatten. Så, jag ska köpa stödstrumpor idag, sexigt värre
Jättetråkigt Ceke och Kekke!
Hoppas du får igång blödningen snart så ni kan gå vidare. Du blir nog snart gravid igen!
Kram!
Millan
Ceke är verkligen ledsen att det gjort så ont för dig! Det är så jobbigt att vara på sjukhuset och genomgå det du gör. Både fysiskt men främst psykiskt. Man får inget positivt ut från det, vet hur det är. Känn dig inte hemsk mot Ville, han förtjänar en mamma som mår bättre vilket hon gör om hon stannar på sjukhuset i natt!
Kramar!
Millan
Jobbigt Smiley! Hoppas hon blir bra snart!
Jag tänkte göra debut i den här tråden nu. För en vecka sen fick vi vår lilla Klara. Jag fick graviditetsklåda, hepatos med värden som ökade snabbt så jag blev igångsatt i v 37+1. Igångsättningen funkade inte och fick avslutas med akut kejsarsnitt. Men vår Klara mådde bra. Hon var 3750 g och 52 cm lång!
Efter tre dagar på BB hade hon dock tappat 13% i vikt så vi fick amma och ge ersättning på schema varannan timme, jag var så knäckt och orolig. Men bara på ett dygn fick vi upp hennes vikt till - 11% och efter ytterligare ett dygn låg hon på -9%. Nu försöker vi fasa ut ersättningen då min mjölkproduktion kommit igång. Ny invägning imorgon.
Vi är så otroligt lyckliga över att hon är här. Trodde inte jag skulle få uppleva lyckan att få ett friskt barn.
Nedspydd, nedkissad och nedbajsad sammanfattar den här dagen. Försöker lufta Klara lite vid blöjbytet och precis när jag skulle sätta på blöjan kom en raketbajs som kom rakt på tröjan, byxorna och tofflorna. Helt vidrigt! Kände att det blev droppen, har redan bytt kläder på henne och mig två gånger tidigare idag. Så fort mannen kommer hem får han ta över, jag behöver duscha. Känner mig lite less idag!
Jättesöt Finlandssvenska! Funkar det bra med barnet?
Nu till en svår fråga: Napp eller inte napp? Jag använder inte napp nu och Klara är snart 7 veckor. Jag är lite orolig över PSD och har läst att den risken minskar med napp. Varför har man annars napp, är det när barnet är oförklarligt ledsen? Kan det störa så att inte barnet signalerar när det är hungrigt eller har ont i magen? Vad är era erfarenheter?
Vi har också börjat fundera över dop, i början av juni.
Grattis Sockerpuffa!
Tack för all input om napp! Vi har inte börjat med napp utan skaffat ett andningslarm. Om hon behöver napp framöver så får vi väl börja då.
Klara har sovit mycket senaste dygnet. Blir lite orolig. Hon brukar väcka mig på natten för mat men i natt hann det gå 6-7 timmar mellan matningarna och då var det jag som vaknade och väckte henne. Hoppas det är normalt. Hon är snart 8 veckor men det är väl för tidigt för att börja sova hela natten utan mat?